Щети за два милиона лева са нанесени при инцидента на пътническия влак. Това съобщи пред журналисти в Бургас министърът на транспорта Данаил Папазов, цитиран от „Фокус”.
„Целият подвижен състав е тотална загуба. Локомотивът не подлежи на ремонт. Той, за съжаление, беше един от най- добрите на БДЖ. Почти всички вагони излизат от рециклиране. Бяха в много добро състояние и именно за това ги пуснахме по морето, за да усетят все пак гражданите, които ползват този вид транспорт и по-високо качество, но за съжаление се получи този инцидент и целият подвижен състав е тотална загуба. По предварителна оценка подвижният състав е около два милиона лева”, каза министър Папазов.
Той посочи че към настоящият момент разследването продължава, но допълни, че неговото лично мнение е че инцидентът се случил вследствие на превишената скорост на движение на влака. Какви са причините тази скорост да е по-висока ще се доказва от следствените органи, посочи министърът.
Папазов съобщи, че е разпоредил нова проверка, която да установи дали има пропуски по допускане на лица, които управляват локомотивите, практиката която те изпълняват преди да започнат да работят реално. По думите му и двамата машинисти - загиналият и помощника, са дългогодишни работници.
Според колегите на загиналият машинист той е бил един от най- добрите професионалисти, а неговият помощник е работил 6 години като машинист на товарен влак и също е имал опит, макар че от няколко седмици е работел на пътнически влак. Причините за инцидента ще бъдат установени категорично от следствието, подчерта министър Папазов.
Относно сигурността на железопътния транспорт, той зави, че е това е един от най-сигурните видове транспорт. „Продължавам да твърдя, че това е един от най-сигурните транспорти. Разбира се, когато се ползват технически средства по субективни или обективни причини настъпват някакви събития. Това не е изолиран случай само в България. Такива тежки инциденти с висока скорост се случиха и в Европа и на други места по света, но след въвеждането на системата за качество в БДЖ има процедури, които дават достатъчно основание цялата техника, която се използва за превоз на пътници да бъде проверявана щателно така, че да не се допускат инциденти”, завърши Папазов.