Трябва да олекотим учебното съдържание откъм термини. Трябва да помислим дали някои знания са ни необхидими. Това каза председателят на Сдружението на директорите в средното образование Асен Александров в предаването "Тази сутрин" по bTV.
Според него идеята за обучение на две скорости и с различни учебници не е чак толкова екзотична.
„Съдържанието трябва да е по-леко, темите да са по-лесни и излишната информация да бъде съкратена“, смята Александров.
Според Александров не става въпрос за видове учебници, а да се учи по два учебника. И добави, че според него е добра идея да има два учебника по информационни технологии, защото в някои класове се вижда разликата.
Трябва да има учебни помагала. Учителят сам ли да ги измисля. 1/3 от учениците са на средно ниво, 1/3 под средното ниво, а 1/3 над него. Учителят преподава на средно абстрактно ниво. Тези, които знаят им е скучно, тези, които не знаят нищо не разбират, отбеляза още той.
„Има различни начини, по които може да се направи обучението на две скорости. В повечето държави се делят на паралелки“, каза Александров.
По думите му много от учениците се отказват от математиката още в пети и шести клас, защото им се струва прекалено трудна.
Подобно обучение би дало шанс на тези деца да се преориентират в нещо, което им е по-лесно.
Живеем във време, в което информацията не е такава ценност, каквато е била. Сега е важно критичното мислене. Трябва да променим термините, така че да бъдат по-лесно разбираеми, излишната информация трябва да бъде съкратена, посочи още Александров.
Той коментира и увеличението на учителските заплати с 12.3%.
Увеличението на парите никога не е достатъчно. Правителството се грижи за учителите, надявам се да продължат с този темп. Идеята е учителските заплати да бъдат 125%, тоест 25% над средните за страната, отбеляза още Асен Александров.