Предизборната кампания не се фокусира върху послания с европейски контекст, отчита изследване

  • 14 май 2014 13:13

  • 1212
  • 1
Предизборната кампания не се фокусира върху послания с европейски контекст, отчита изследване
© Булфото (архив)

Предизборната кампания не се фокусира върху послания и теми с европейски контекст, а прилича по-скоро на местни или парламентарни избори. Това е един от изводите от междинните резултати от медийния мониторинг на Института за социална интеграция /ИСИ/, представени днес на пресконференция.

Моноторингът обхваща 20 медии - телевизии, информационни сайтове и вестници, като за изследвания период от 25 март до 10  май са регистрирани 11 200 информационни единици.

Като цяло на този етап кампанията е по-скоро вяла, отчитат от ИСИ. Те отбелязват, че голяма част от водачите на листи са декларирали отказ от участие в ЕП, което довежда до допълнителна демотивация и загуба на интерес, пише БТА.

Най-често попадащата в медиите партия е ГЕРБ /5218 информационни единици/, следвана от БСП/Коалиция за България /4371/, ДПС /2882/, България без цензура /1792/, "Атака" /1553/, АБВ /1131/, Реформаторски блок /880/. По-голямата част от партиите и коалициите попадат преди всичко в отрицателната част на скалата, от гледна точка на начина, по-който е представена информацията за тях. Формациите, които се ползват с частично положително отношение на базата на обобщения анализ са България без цензура и в по-малка степен АБВ, НФСБ и "Зелените".

Най-често отразяван и попадащ в полето на наблюдаваните медии политик е лидерът на ГЕРБ Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г /2339 информационни единици/, след него са лидерът на БСП Сергей СтанишевСергей Станишев Сергей Дмитриевич Станишев e председател на Националния съвет на БСП, министър-председател на /1620/, лидерът на България без цензура Николай БарековНиколай Бареков Николай Тихомиров Бареков е роден на 16 октомври 1972 година в град Пловдив, България. Завършва /1368/ и премиерът Пламен ОрешарскиПламен Орешарски Доц. д-р ик. Пламен Василев Орешарски е български финансист, преподавател и политик. Роден е на 21 /1270/. По отношение на начина, по който се съобщава за тях в медиите, картината до голяма степен повтаря тази на политическите партии. Добре познати лидери като Борисов, Станишев, Орешарски, Сидеров, Кунева и Местан попадат в по-голяма степен в отрицателната част на скалата. Изключение са единствено Бареков и в много по-малка степен Георги ПървановГеорги Първанов Георги Седефчов Първанов е президент на България през периода 2002-2011 г. През 2002 г. встъпва в.

В медийния мониторинг са включени и 12 регионални медии. Наблюдението показва, че европейската тематика не е сред най-популярните в местните медии. Доста от тях отразяват предизборната кампания и в национален мащаб, дори да не е имало инициатива или събитие в конкретния регион.

Анализ на посланията на партиите и лидерите им показва, че при БСП са насочени към социалноикономическите проблеми и по-специално трудовата заетост. Един от постоянните акценти в кампанията при ГЕРБ е, че изборът на ЕНП ще даде на България  влияние в Европа, постоянна тема за водача на листата на

Реформаторския блок Меглена КуневаМеглена Кунева Меглена Кунева е български политик, първи европейски комисар от България. Кунева е родена на 22 се свежда до темата за свободата, на първо място по честота при България без цензура са обещанията за разкриването на работни места и намаляване на младежката безработица. При АБВ се открояват предложения за  диалог и съгласие по основните национални проблеми, а посланията на "Атака" почти не присъстват в наблюдаваните медии, като получават публичност само в рамките на партийната телевизия.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1212 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
AGENT GO

2014.05.15 | 11:35

1
kalpazanlak

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини