Нискотарифна авиокомпания с мераци за ирландското председателство на ЕС

share

Нискотарифната авиокомпания "Райънеър" се надява да получи правото да превозва европейските бюрократи между Брюксел и Дъблин в следващите шест месеца, когато Съветът на ЕС ще бъде председателстван от Ирландия. Това съобщи вестник "Либр Белжик", като се позовава на публикация на изданието "Айриш таймс".

В информацията се уточнява, че ирландските власти, ясно заявили желанието си за по-малко разходи в кризата, са съставили списък от "надеждни превозвачи", който включва и посочената авиокомпания. "Райънеър" лети до аерогара Госли, известна още като Шарльороа и като Брюксел-юг. Това летище се намира на близо 70 километра южно от белгийската столица и според пътниците е твърде неудобно, тъй като общото време за пътуване се увеличава поне с един час. До основната аерогара на Брюксел - "Завентем", нискотарифни превозвачи нямат достъп.

Според публикацията "Райънеър" предлага на чиновниците да летят между Брюксел и Дъблин на фиксирана цена от 49,99 евро.

По-рано тази година Майкъл О'Лиъри, собственик на превозвача, обвини Европейската комисия в порочна практика заради това, че нейните служители летят по работа единствено с традиционни авиокомпании. От Еврокомисията отговориха, че това е така, защото уреждането на полетите се извършва от туроператорски агенции, а билетите на "Райънеър" се купуват само онлайн, лично и само с кредитна карта, при твърде неблагоприятни условия за промяна на вече издаден билет - твърдения, които не отговарят напълно на истината.

О'Лиъри предложи за сравнение цените на "Еър Лингъс" - единствената друга авиокомпания, отново ирландска, която има преки полети между Брюксел и Дъблин, но с билети по 350 евро.

"Еър Лингъс", ирландският национален превозвач, е обща собственост на О'Лиъри, правителството в Дъблин и частни акционери.

В последните дни за "Райънеър" отново се заговори в белгийските медии, които цитираха интервю за холандска телевизия на трима анонимни пилоти от авиопревозвача. Те свидетелстваха, че редовно самолетите се зареждат с по-малко от безопасното количество гориво и предупредиха, че явно мерки срещу тези действия ще бъдат взети, едва когато се случи катастрофа.

Политиката на компанията е да лети с възможно най-малко товар, тъй като всеки килограм на борда води до по-голям разход на керосин.

Същевременно правилата за безопасност предвиждат да се зарежда толкова гориво, колкото е достатъчно за достигането на летището по назначение, както и резерва за още около час във въздуха, в случай че се наложи долитането до резервно летище.

По-рано тази година имаше няколко случая, в които пилоти на "Райънеър" поискаха разрешение за кацане с предимство, след като горивото на борда им бе на привършване.

Самият О'Лиъри е бизнесмен без образование на летец, който стана известен с агресивния подход в осигуряването на живота на своята авиокомпания. Неотдавна той поръча на самолетостроителя "Боинг" да разработи възможност за правостоящи полети, за да може на борда да се качват повече пътници.

Водещи новини

Още новини