Нискотарифната авиокомпания "Райънеър" се надява да получи правото да превозва европейските бюрократи между Брюксел и Дъблин в следващите шест месеца, когато Съветът на ЕС ще бъде председателстван от Ирландия. Това съобщи вестник "Либр Белжик", като се позовава на публикация на изданието "Айриш таймс".
В информацията се уточнява, че ирландските власти, ясно заявили желанието си за по-малко разходи в кризата, са съставили списък от "надеждни превозвачи", който включва и посочената авиокомпания. "Райънеър" лети до аерогара Госли, известна още като Шарльороа и като Брюксел-юг. Това летище се намира на близо 70 километра южно от белгийската столица и според пътниците е твърде неудобно, тъй като общото време за пътуване се увеличава поне с един час. До основната аерогара на Брюксел - "Завентем", нискотарифни превозвачи нямат достъп.
Според публикацията "Райънеър" предлага на чиновниците да летят между Брюксел и Дъблин на фиксирана цена от 49,99 евро.
По-рано тази година Майкъл О'Лиъри, собственик на превозвача, обвини Европейската комисия в порочна практика заради това, че нейните служители летят по работа единствено с традиционни авиокомпании. От Еврокомисията отговориха, че това е така, защото уреждането на полетите се извършва от туроператорски агенции, а билетите на "Райънеър" се купуват само онлайн, лично и само с кредитна карта, при твърде неблагоприятни условия за промяна на вече издаден билет - твърдения, които не отговарят напълно на истината.
О'Лиъри предложи за сравнение цените на "Еър Лингъс" - единствената друга авиокомпания, отново ирландска, която има преки полети между Брюксел и Дъблин, но с билети по 350 евро.
"Еър Лингъс", ирландският национален превозвач, е обща собственост на О'Лиъри, правителството в Дъблин и частни акционери.
В последните дни за "Райънеър" отново се заговори в белгийските медии, които цитираха интервю за холандска телевизия на трима анонимни пилоти от авиопревозвача. Те свидетелстваха, че редовно самолетите се зареждат с по-малко от безопасното количество гориво и предупредиха, че явно мерки срещу тези действия ще бъдат взети, едва когато се случи катастрофа.
Политиката на компанията е да лети с възможно най-малко товар, тъй като всеки килограм на борда води до по-голям разход на керосин.
Същевременно правилата за безопасност предвиждат да се зарежда толкова гориво, колкото е достатъчно за достигането на летището по назначение, както и резерва за още около час във въздуха, в случай че се наложи долитането до резервно летище.
По-рано тази година имаше няколко случая, в които пилоти на "Райънеър" поискаха разрешение за кацане с предимство, след като горивото на борда им бе на привършване.
Самият О'Лиъри е бизнесмен без образование на летец, който стана известен с агресивния подход в осигуряването на живота на своята авиокомпания. Неотдавна той поръча на самолетостроителя "Боинг" да разработи възможност за правостоящи полети, за да може на борда да се качват повече пътници.