Емил Радев настоява за балансиран подход при еврорегулациите за автомобилните емисии

  • 09 октомври 2024 15:10

  • 381
  • 0
Емил Радев настоява за балансиран подход при еврорегулациите за автомобилните емисии
© Bulphoto/ архив

Евродепутати, сред които и зам.-председателят на правната комисия в Европейския парламент Емил РадевЕмил РадевЕмил Йорданов Радев е варненски адвокат и политик. Депутат от ГЕРБ в 41 и 42-то (до юли 2014) (ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в/ЕНП), инициираха искане за преразглеждане на целите на ЕС относно емисиите на въглероден диоксид в автомобилния сектор.

В писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер ЛайенУрсула фон дер ЛайенУрсула фон дер Лайен – германски лекар и политик (по баща Албрехт). Урсула Гертруда Албрехт е се настоява за осигуряването на регулаторна рамка, „която подкрепя, а не задушава адаптивността на пазара и достъпността за потребителите“ в прехода към устойчива мобилност.

Според Емил РадевЕмил РадевЕмил Йорданов Радев е варненски адвокат и политик. Депутат от ГЕРБ в 41 и 42-то (до юли 2014) темата е от огромно значение за България и други източноевропейски държави с остарял автопарк. „Прекалено строгите цели за емисиите могат да доведат до нежелани последици“, коментира евродепутатът от ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в/ЕНП, отчитайки, че средната възраст на автомобилите в страната ни надхвърля 21 години, а повече от 70% от колите у нас са над 15-годишни. Радев е категоричен, че балансираният подход е единственият правилен път напред, тъй като текущите социални и икономически условия трябва да се вземат под внимание наравно с усилията за развитието на конкурентоспособен автомобилен сектор и екологично чист транспорт.

Емил Радев: България трябва да си върне позициите, които имаше в ЕП

В писмото си до ЕК евродепутатите припомнят, че в съответствие с амбициозните си климатични цели през 2023 г. ЕС прие нови регулации във връзка с лимитите за емисиите на CO₂ за нови автомобили и лекотоварни превозни средства. С приближаването на 2025 г. обаче нарастват притесненията относно способността на автомобилната индустрия да се адаптира към стандартите без тежки икономически последици. Поради бавното разпространение на електрическите автомобили и предизвикателствата пред производителите секторът е изправен пред риск от финансови санкции, съкращения в производството и потенциални загуби на работни места, което би засегнало пряко редица икономики.

 

Евродепутатите призовават за преразглеждане на настоящите регулации и за решения, които подкрепят икономическия растеж на ЕС, сигурността на работните места и устойчивата мобилност по начин, който съответства на реалностите в Европа. Специален акцент се поставя и върху приемането на диверсифициран подход, който да включва разработването на въглеродно-неутрални горива, хибриди и други жизнеспособни технологии наред с електрическите автомобили.

В писмото се подчертава още, че ЕС трябва да обмисли стратегическа подкрепа за дългосрочната устойчивост на индустрията, съсредоточавайки се върху предизвикателства като високите цени на енергията, регулаторната тежест и веригата за доставки в електрическата мобилност. Евродепутатите очакват Комисията да обърне сериозно внимание и бързо да предложи отговор на въпроса.

Последвайте канала на

Десислава Станева
381 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини