Паника и хаос от сега настанаха сред столичани, ползващи градския транспорт, защото от 1 януари идната година Столичният общински съвет ни задължава с новоприета наредба да си купуваме целогодишна карта за обществения транспорт доброзорлем. Такъв е изводът от предложенията на градските избраници. Този превозен документ е най-изгоден в ценово отношение за масовите ползуватели. Никой не ги пита обаче дали ще могат и имат ли потребност да извадят сумата от над 300 лева накуп в началото на годината след празниците, за да си купят карта, която не им се налага да ползват през всичките дни на календарната година.
В линка всеки данъкоплатец, който издържа с налозите си и столичния градски транспорт, може да прочете от къде да си купи карта, за колко време, как да си я зарежда и как да я плаща. Няма да ви занимавам тук в детайли с тези възможности, вижте ги сами, но от прочетеното се налага извода, че каквото и да направите, все ще сте „овътрени”, както се казва на жаргон, ако не успеете да се вместите в рамките на почасовите билети. И че най-изгодно ви е да си закупите целогодишен документ за превоз, ерго в началото на годината, освен всички други разходи, да вложите и над 300 лева за добруването на търговското общинско дружество, което уж трябва да печели, ама все се налага да го инжектират с бюджетни пари?!
Да не разводняваме темата и с качеството на предлаганата услуга в рейсовете, за студа през зимата в тях и жегата през лятото, за шофьори, които карат така сякаш не са минавали през психо тест и т.н. и т.н..
Добре е да знаете, че месечните ви карти само за метро, или само за автобусите, след изтичането им през този месец няма да бъдат зареждани.
Можете да си за пазите пластиките, за да ги ползвате за целогодишния документ, когато решите и имате възможност да си го закупите, ме посъветва служителка от СКГТ. Също така тя поясни, че за гостите в столицата е най-добре да си купуват дневен билет от 4 лева от касите на компанията. Жената каза, че е смазана емоционално преди празниците от недоволството на хиляди пасажери, които по цял ден я разпитват за новите карти и билети, за които уж има гратисен период до март месец, но както стана ясно вече има откази за зареждане на месечните карти за метрото.
Очевидно за редовия потребител е, че СКГТ ни задължава да плащаме накуп за повече време, което може и да има търговска логика, но не и потребителска. Къде е социалната роля на общината като институция, се питат с право хората. Любопитно би било как ще реагират общинските съветници, взели тези решения, ако например в супера ги задължат зорлем от утре да купуват, нищо че нямат нужда, заедно с хляба си и по две млека, три салама и четири бири?!
Заради всичко, споменато до тук, смятам, че тази наредба и прилагането й по това време, е върховен цинизъм към българите, живеещи в София. Наясно съм с това, че дори не всички съветници и експерти са били съгласни с новите тарифи, но пък носят определена отговорност със съгласието си да участват в обществените дела по принцип, приемайки постове и възможности да работят в публичната сфера.
Съветниците от транспортната комисия в общинския съвет, на които можете персонално да благодарите за новата „възможност” са:
Председател:
Карлос Контрера /ВМРО/
Зам.-председатели:
Зафир Зарков /ГЕРБ/
Калоян Паргов /БСП/
Членове:
Борислав Бориславов
Ваня Тагарева
Прошко Прошков
Радослав Влахов
Христиан Петров
арх. Борислав Игнатов
Симеон Ставрев
Борис Бонев
Альоша Даков
Михаил Ставрев
Външни експерти:
Елизабет Петрова
Иван Ковачев
Андрей Зографски
Виктор Чаушев
Марио Евстатиев, който изрично помоли да бъде уточнено, че той не се занимава с тарифната политика, гласувана на заседание на СОС, а като експерт работи в сферата на подобряване на условията за хората в неравностойно положение.