"Тесла" (Tesla) търси начини да успокои някои европейски лизингови компании, след като новото намаление на цените от автомобилостроителя понижи стойността на автопарковете им, а бавното обслужване и скъпите ремонти отблъснаха корпоративните им клиенти, предаде Ройтерс.
Усилията включват неофициални отстъпки при покупка на нови автомобили, ако са на склад и усилия за справяне с широкоразпространените рекламации за обслужване и ремонт, след като години наред мениджъри на автопаркове и лизингови компании твърдят, че "Тесла" игнорира тези проблеми. Това сочат резултатите от интервютата на Ройтерс с девет изпълнителни директори от големи лизингови компании за автомобили под наем заедно с около 12 корпоративни мениджъри.
С намаляването на цените на дребно "Тесла" се опитва да насърчи продажбите с оглед на спада в търсенето на електрически превозни средства в глобален план и все по-голямата конкуренция, най-вече от китайски производители на електрически автомобили като Би Уай Ди (BYD).
Това обаче се отрази отрицателно на продажбите в Европа. Лизинговите компании купуват нови автомобили и уреждат лизинги, изчислявайки за колко могат да ги продадат след изтичане на лизинга. Внезапни спадове на цената подбиват тези остатъчни стойности, което струва пари на лизинговите компании.
Няма нищо "по-лошо" от това постоянно да се намалява стойността на активите на купувачите от флотилията, каза Ричард Кнубен, генерален директор на базираната в Брюксел "ЛийзЮръп" (LeaseEurope), професионална група за лизинг и даване под наем на автомобили, която представлява национални групи в 31 страни, отбелязва БТА.