Продажбата на бира в Европа може да намалее заради повишаването на цените

Pixabay
share

Датската пивоварна компания "Карлсберг груп" (Carlsberg Group) предупреди днес, че е възможно продажбите на бира в Европа да намалеят поради повишаването на цените, което би довело до ограничаване на ръста на печалбата през тази година, предаде Ройтерс.

Третият по големина производител на бира в света също така съобщи, че до юни очаква да намери купувач за своите значителни бизнес активи в Русия, но се надява да се върне на руския пазар "в определен момент в бъдеще".

"Карлсберг груп" очаква органичната оперативна печалба на компанията през тази година да варира между понижение с -5 на сто и повишение от +5 на сто през тази година, при ръст от 12 на сто през 2022 г.

"Бирата винаги е била продукт, който се радва на стабилно търсене от страна на потребителите, но повишените цени в комбинация с високата като цяло инфлация може да окажат негативно отражение на нейната консумация на някои от нашите пазари, най-вече в Европа", отбелязва главният изпълнителен директор на "Карлсберг груп" Кийс Харт.

Скок на глобалното потребление на бира за първи път от 2 години през 2021-а

Пивоварните компании увеличиха цените на бирата в резултат на повишаващите се цени на енергийните продукти и на суровините, отбелязва Ройтерс. 

"Карлсберг Груп" притежава две пивоварни в България - в Шумен и в Благоевград. 

Водещи новини

Още новини