“За нас метавселената е възможност за достигане до млада целева аудитория, която да образоваме“, казва Никола Иванов, който е дигитален маркетинг мениджър на Pierre Fabre за България.
Наскоро френската фармацевтична и козметична компания стартира нов начин на взаимодействие с клиентите, създавайки метавселена за бранда Avene в пларформата Roblox.
Разговаряме с Никола за метавърс тенденциите и за стратегията на бранда в Roblox – теми, по които той ще говори повече по време на Digital Trends 2022.
Форумът ще се проведе на 25 октомври в Sofia Event Center. Той събира експерти на водещи позиции в глобални компании и едни от най-успешните български предприемачи с мащаб на бизнеса в целия свят. Участниците ще дискутират най-важните технологични решения и стратегии, давайки 100% практически съвети как да развиваме ефективно компаниите, хората и идеите си, както и цялата бизнес среда. Билетите за събитието са в продажба тук.
- Какво ще представлява метавселената за бизнеса през следващите 5 години?
- Компаниите, които доминират в метавселената, ще бъдат по-могъщи от компаниите, които са водещи в дигиталната ера, защото ще могат да взаимодействат с милиарди потребители в различни (мета)вселени.
- Ако metaverse е нещо, в което вече се намираме, а не нещо, което наблюдаваме от разстояние – кои са петте най-важни тенденции, които компаниите не трябва да пропускат?
- Първо, метавселената трябва да се разбира не като отделни виртуални светове или платформи, а като едно нещо, така както интернет е един.
Второ, до 2040 г. БВП на метавселената ще е по-голям от този на всички държави взети заедно.
И още – географската локация за потребителите няма да има никакво значение. В метавселената, все повече потребители ще купуват, продават, но и създават продукти.
Регулациите, свързани с метавселената обаче, ще са различни в различните държави и региони на света.
- Какво показва опитът на Pierre Fabre – какви са стратегиите ви по отношение на метавселената и с какви технологични компании си партнирате по този път?
- Брандът Avene присъства в Roblox отскоро. Целта ни е да предадем посланията на бранда и ползите от продуктите в среда, която е естествена за младите потребители.
Присъствието ни в метавселената включва партньорства с компании от IT сектора, фирми за управление на база данни, за управление на плащания, логистика и др.
- Как метавселената подобрява комуникацията между потребители и брандове в сектора, в който вие оперирате?
- Конкретен пример е AveneLand в Roblox. Там предоставяме възможност за консултация с дерматолог на всички потребители – без запазване на час и безплатно. Нашето присъствие в метавселената е свързано с обучение за грижата за кожата – например какви съставки използваме и защо, кои слънцезащитни филтри предпазват от вредните слънчеви лъчи и в същото време не замърсяват моретата и океаните и т.н.
- Какво трябва да включва здравословната доза скептицизъм по отношение на метавселената?
- Пристрастяването към метавселената може да е по-силно от всички познати досега.