Предимства и недостатъци на различните методи за охлаждане на дома

Напоследък, времето става все по-непредсказуемо, а през лятото зачестяват непоносимите горещи дни. При подобни условия на живот, ключов момент за всяко едно домакинство е изборът на охладителна система за дома.

Съществуват различни варианти, на които бихте могли да се спрете, а всеки от тях носи своите предимства и недостатъци. Важно е да вземете най-доброто решение, за да си спестите време, нерви и излишни разходи. Едновременно с това е необходимо постигането на максимално ефективен резултат по отношение на температурното регулиране и чувството на комфорт у дома.

В следващите редове ще ви запознаем с някои от основните методи за охлаждане на жилището, като ще ви представим техните предимства и недостатъци. Обърнете се към специалисти по климатизация и отопление, за да получите още съвети и професионална помощ при инсталацията и поддръжката на избраната система.

Климатик - модерният начин



1. Предимства:

Климатикът има две функции - той може да се използва едновременно за охлаждане и отопляване, което го прави идеален за всеки сезон. Обикновено се монтира високо на стената, така че не заема място и не се налага да се чудим как и къде да го разположим. Работи безшумно и не пречи на ежедневието ни, нито на съня ни нощем.

Във вътрешното му тяло са монтирани специални филтри, които задържат много от замърсяванията, които биха могли да попаднат у дома чрез въздуха. Ако се използва правилно, климатикът може да ни спести много разходи и да допринесе за енергийната ефективност в жилището.

2. Недостатъци:

Основният минус на климатика е лиспата на мобилност, което означава, че с него можем да охладим само една стая, или най-много две по-малки, при отворени врати.

Монтажът, ремонтът и поддръжката на климатик понякога могат да ни струват скъпо, особено ако не съумеем да изберем коректни професионалисти.

Ако не се грижим за климатика, филтрите му се задръстват, което води до замърсяване на въздуха и неефективна работа на устройството.

Често използването на климатик води до изсушаване на въздуха и изнежване на тялото.

Виж още: Климатик през лятото - как да го използваме енергийно ефективно

Мобилен климатик - добра алтернатива или не съвсем?



1. Предимства:

Разбира се, най-важният позитив, който идва със закупуването на подобно устройство, е възможността да го местим и сами да изберем къде искаме да регулираме температурата. Теглото му е малко и е удобен, а инсталацията не изисква особено много усилия.

2. Недостатъци:

Закупуването на преносим климатик не е особено евтино, но същинските проблеми идват след като започнем да го използваме. Тези устройства харчат изключително много енергия и употребата им води до рязко скачане на месечните разходи за ток. Освен това, функциите им за отопляване през зимата не са особено ефективни, тъй като работят на принципа на обикновена духалка.

Вентилатор - старомодният начин



1. Предимства:

Вентилаторите, също са мобилни и имат леко тегло, така че удобството за местенето им в различните стаи е безспорно. Другото им предимство е, че създават движение на въздуха, което неминуемо създава усещане за разхлаждане. Освен това, те не водят до големи разходи за ток.

Таванните вентилатори не са преносими, но са добра алтернатива за охлаждане, тъй като създават по-мощно завихряне на въздуха и издърпват топлия въздух към тавана.

2. Недостатъци:

Вентилаторите създават изкуствено усещане за разхлаждане и е необходимо да стоим в близост до самото устройство, ако искаме да почувстваме въздушните потоци. Те не променят температурата в стаята.

По отношение на използването им през зимата - не притежават отоплителна функция, така че могат да ни служат единствено през летния сезон.

Виж още: Няколко важни насоки при избора на енергийно ефективни прозорци

Вентилационна система - решение за целия дом



1. Предимства:

Инсталацията на централизирана вентилационна система позволява постъпването на свеж въздух в дома, без да се губи от естествената топлина или студ от стаите. Не се хаби допълнителна енергия за охлаждане или затопляне на въздуха, тъй като работи на принципа на изкарване и вкарване на въздушни потоци. Напълно безшумна е, а при редовна и качествена грижа за системата, въздухът се поддържа чист.

2. Недостатъци:

Първоначалната инвестиция за изграждането на вентилационна система не е никак евтина. Освен това, необходимо е да се помисли за капацитета на стаите, в които ще се инсталира, както и тяхната ползваемост. При стаи с твърде много обитатели и често използване, подобен тип система води до по-ниска ефективност по отношение регулирането на въздушните потоци и температурата.

След като разгледахте предимствата и недостатъците на някои от основните методи за охлаждане през лятото, обърнете се към екип от специалисти. Те ще ви помогнат с допълнителна професионална помощ и ще изградят най-подходящата система за отопление и климатизация за вашия дом. Заявете проект напълно безплатно, за да получите най-добрите оферти, само в рамките на 24 часа, с възможност да сравните профилите на различните фирми и да изберете най-добрата за вас.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Съвети и препоръки

още

Анкета

Бихте ли нощували в хотел-капсула?

Бихте ли нощували в хотел-капсула?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.