Домът на бизнеса - какви ще са офис сградите на бъдещето

Да проектираш дома на бизнесa - това е задачата, пред която са изправени днешните архитекти. Градовете като че бавно, но сигурно, се превръщат в огромни офисни пространства, растящи на височина, от които хората мечтаят да избягат в края на седмицата. Но трябва ли да е така?

Попитахме арх. Кирил Георгиев пред какви трудности е изправена архитектурата днес. Кирил е завършил Архитектура и интериор в Уестминстър, Великобритания и е прекарал семестър в Нова Зеландия, където е изучавал устойчив дизайн и естествена среда. В следващите две години решава да напусне Великобритания и да разгледа Европа - работи за Goldsmith Architects в Ротердам и Bruther в Париж, взима участие в множество обществени проекти в Холандия и Франция. Постоянно пътува и търси вдъхновение в най-различни извивки по света. В момента живее в Лондон, но винаги, когато има време, се прибира в България.

Как се строи модерна бизнес сграда?

Всъщност, не е толкова сложна наука. На първо място, трябва да се осигури достатъчно естествена светлина и достъп до чист въздух. И тук нямам предвид климатични инсталации, а възможност на хората, които ще ги обитават, да излязат навън. След това, сградата трябва да е удобно свързана с градски транспорт или към нея да водят вело-алеи. Противно на очакванията, добрата офис сграда (както и всяка друга) разчита на по-малко технологии и повече натурални решения. Например - правилна ориентация спрямо директна и индиректна светлина (север/юг); използване натурални системи за складиране на енергия и пречистване на вода; изграждане от материали, които не замърсяват околната среда - не от бетон, чиято продукция е един от най-големите замърсители в световен мащаб (отделяики около 5-10% от глобалното co2). Това са едни от основните неща, които трябва да бъдат заложени още на ниво идея за сграда.

Къде според теб трябва да се строят бизнес сгради в големите градове, трябва ли да има обособени бизнес паркове?

В цивилизованите градове се изготвят дългосрочни планове за развитие на различните зони - процеси, които отнемат изключително много експертиза, време, диалог с различни общности и механизми срещу корупция.

Какво мислиш за споделените пространства за работа, които стават все по-модерни и разбиват модела “щом работиш, наемаш офис”?

Моделът на работен ден от 9 до 5 става все по-неактулен и co-working пространствата са все по-често срещано явление на запад, където работят много успешно засега. У нас има тенденция тези пространства да се правят в старинни сгради, което е хубаво, защото така се запазва духът на София. Градът ни е страдал не малко от периоди на разруха, комунизъм и пост-комунизъм, оставили трайни белези върху градската среда. Което пък прави София много специфичен и дори уникален град. Важното е тази идентичност да се запази и градът да не се презастроява.

Гаражът - домът на твоята кола

В тази връзка, какво мислиш за архитектурното наследство на София и изоставените великолепни къщи?

Наследството на София е изключително богато. Има изключителни стари сгради от различни периоди. За жалост, много от тях са оставени да се разрушават и биват замествани от доста по-недостойни такива.

Когато се проектираш една сграда, колко важен е дизайнът на малките детайли - например на вратите?

Когато даден клиент, архитект, строител или институция има искрен интерес да подобри средата, в която живеем, всеки един детайл се превръща във възможност за по-красив свят. Затова не бива да ги пропускаме. Не трябва да забравяме и устойчивостта. Все пак, тази сграда ще е тук десетилетия наред, ще е част от живота ни, от облика на града ни. Важно е как са произведени всички нейни детайли.

Една фамилия, превърнала се в синоним на качество - Hörmann

Живял си на много места. Кой е любимият ти град?

Не бих избрал един-единствен. Всеки град има своите положителни и отрицателни черти, по-малко или повече. Париж, например, е интересен град със страшно много пластове и различни култури. За жалост, подобни градове стават все по-скъпи и недостъпни за живот.

(в материала има продуктово позициониране)

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.