YouTube обмисля да предлага и видеоигри

  • 11 юли 2023 12:30

  • 1206
  • 0
YouTube обмисля да предлага и видеоигри
© Freepik
Слушай новината Слушай новината

Google обмисля да разшири услугите, които YouTube предлага в опит да увеличи приходите на видеопортала. Според информация на The Wall Street Journal, платформата е започнала тестове на видеоигри.

Проектът се казва Playables и внедрява игрите в самия YouTube, редом с клиповете. Няма да се налага да се отваря допълнително приложение или сайт.

Освен това, игрите ще са достъпни както през стандартен интернет браузър, така и през Android и iOS приложенията на YouTube. Целта е игрите да са налични за потребителя независимо от устройството или платформата, която използва.

Българският милионер Иван ‘MinD_ContRoL’ Иванов: Професионалният гейминг не е за всеки

Разбира се, не може да се очаква, че заглавията ще конкурират големите конзолни и компютърни игри. Става дума за по-малки, мобилни игри, подходящи за всякакви устройства. Вече се тестват няколко заглавия, но източниците на Journal споменават само едно от тях – Stack Bounce. Това е игра, при която играчът трябва да чупи тухли с подскачаща топка – доста базова и стандартна концепция, от която има хиляди вариации.

Повечето от игрите най-вероятно ще са безплатни. Те ще се финансират чрез реклами, което е идеално за YouTube, тъй като и в момента именно това е основният източник на доходи за платформата. Не се изключва и вариант да има допълнително платени игри или пък заглавия, които да са достъпни само през платената версия на YouTube – Premium. Логично би било и през нея да няма реклами и в останалите заглавия.

Над 350 милиона часа за две седмици, прекараха геймъри в игра на Diablo IV

Геймингът и в момента е популярна ниша в YouTube. Едни от най-популярните видеоканали са на геймъри, които качват различни компилации, геймплей или стриймват на живо. Те се радват на милиони гледания и редовни зрители. Освен това мнозина от създателите на съдържание играят и съвместни по-семпли игри заедно със зрителите си.

Ако подобна възможност се интегрира в самия YouTube, това може да увеличи интереса на геймърите още повече. Концепцията на услугата напомня за каталога с игри на Netflix. Компанията за стрийминг също има такава услуга, като дори участва в разработката на някои от игрите. Тя дори обмисля да разгърне платформата и към по-интерактивни игри, които се играят на телевизор, но използват смартфон като контролер, пише "Офнюз".

Египет иска да блокира "Нетфликс" заради чернокожата Клеопатра

Ако Playables стане реалност, услугата може да помогне на YouTube да задържа потребителите още по-дълго в рамките на платформата си. Това е важен критерий за рекламодателите и увеличава доходите. А заради високите разходи и инфлацията, бюджетите за онлайн реклама са по-оскъдни и конкуренцията за внимание е по-голяма.

Служители на YouTube вече тестват Playables, което значи, че проектът е в доста напреднала фаза. YouTube коментира единствено, че геймингът винаги е бил важен за платформата и тя редовно експериментира с различни нови функции, но за момента няма нищо за представяне.

Последвайте канала на

Теодора Павлова
1206 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини