-
05 юни 2018 10:21
- 3006
- 2
Стратегическият пробив, който бе постигнат при гласуването в Комисията по транспорт и туризъм в ЕП, е Директивата за командироване на работници да не се прилага за международния транспорт. От друга страна, в абсолютно същото изменение се казва, че тази Директива за командироване на работници ще се прилага още от първия ден за каботажа Т.е. директивата изключва международния транспорт, но за каботажа се прилага от ден 1. Едното е добре за нас, а другото – не. Това заяви пред БНР Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в Европейския парламент.
Беше гласувано също така, че седмичната и намалената седмична почивка ще трябва да се ползват в хотел или на друго място, осигурено от работодателя. На трето място, беше гласувано, че компенсацията за намалената седмична почивка ще се ползва преди изтичането на третата седмица. Не е вярно, че не са гласувани трите седмици. Но се казва, че не е задължително се ползват вкъщи, а може да се ползват или вкъщи, или на място, посочено от шофьора. За това се борихме дълго време и питахме защо точно тази почивка трябва да се ползва вкъщи и защо не може човекът да отиде някъде на мач, например, или просто да има друг избор, обясни Курумбашев.
Беше гласуван един много неприятен текст, при това и в голямо противоречие с описаните досега неща. На всеки три седмици трябва да има поне едно разтоварване и натоварване в държавата членка на регистрация. Което означава, че ако с горния текст почти сме избегнали връщането на шофьора, то с този казваме, че камионът трябва да се връща. Изискването за връщане на камиона е още по-странно. Ако шофьорът може да е носталгичен към своето семейство, то на камиона защо му е мъчно и защо той трябва да се върне? По отношение на каботажа – гласувано беше той да бъде разрешен в рамките на 7 дни, но пък дефиницията е, че разрешен е в рамките на 7 дни от последното разтоварване в приемащата държава членка в хода на входящ международен превоз, при условие че престоят в тази държава членка не надвишава 48 часа след влизането им на територията на тази държава членка. Т.е. той не може да стигне до Германия и да извършва там каботаж седем дни, а може да го извършва само на път за вкъщи и то в рамките на 7 дни.
Посланието на западните държави към нас беше: "Каботажът остава за нас, а либерализираме международния транспорт", поясни Петър Курумбашев.
В общи линии – големите държави членки казват: "Вие няма да се занимавате с каботаж или ще се занимавате при много ограничени условия. А стратегическият пробив беше по отношение на това Директивата да не се прилага по отношение на международния транспорт и възможността шофьорът да се връща не само у дома, но и на място, посочено или избрано от него", заяви евродепутатът.
По думите на Курумбашев това е само една от стъпките в парламентарната процедура. Рано е да се бие тъпан. И друг път съм бил свидетел на подобни въздухарски изпълнения, но мачът приключва с последния съдийски сигнал. В момента сме към края на второто полувреме по отношение на парламента, смята той.
Време е да се поздравим, защото резултатът в Комисията по транспорт е много по-различен от този в Комисията по заетост и социални въпроси, което е добра индикация. Имаме 3-4 гласувания в наша полза и 3-4, които не са в наша полза. Да видим как ще минат нещата в пленарна зала. Впоследствие – когато ЕП приеме нещо, той излъчва своята позиция. След това се отива на преговори със Съвета и с Комисията. И тогава в т.нар. триалог се постига компромис между тези три институции. Когато приключи триалогът, можем да кажем, че тези позиции са приети окончателно. Така че е рано да се обявява победа над вражеските сили, обобщи Курумбашев.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ангел Джамбазки за пакета „Мобилност”: Победа в битката, дано и във войната
04 юни 201820:19
Андрей Новаков: Пакетът "Макрон" капитулира след одобрените от комисията по транспорт на ЕП промени в пакета за мобилност (видео)
04 юни 201818:17
Нинова: Пакетът за мобилност ощетява българския транспортен бранш
17 май 201812:37
Премиерът за "пакет мобилност": Очаквам да намерим решение (видео)
17 май 201810:25
Нинова ще постави въпроса за "Пакета за мобилност"
16 май 201818:08
Манфред Вебер: ЕНП ще подкрепи предложенията на ГЕРБ по пакета за мобилност (видео)
16 май 201812:45
Транспортният министър обсъжда с превозвачи пакет "Мобилност"
26 ноември 201807:45
Отбелязваме Европейската седмица на мобилността
19 септември 201821:21
Превозвачите: Заради пакета "Макрон" хиляди български млади семейства ще станат емигранти (видео)
19 юни 201812:23
Официално: Гриша Ганчев и синът му Данаил се оттеглиха от ЦСКА - София, ето кой е новият собственик
Байерн (Мюнхен) се изправя срещу Реал Мадрид в сблъсъка на титаните
Ботев (Пловдив) готви голяма новина
Шестима от ЦСКА - София висят за Лудогорец
От Берое разясниха за санкцията от ФИФА
Ратклиф е определил само трима играчи на Манчестър Юнайтед за непродаваеми
Коментари 2
Добави2018.06.05 | 10:35
Добави коментар
Водещи новини
Премиерът Главчев: Служебното правителство няма да влиза в политически страсти
30 април 202413:11
НА ЖИВО: НС с извънредно заседание - решава за промените в Закона за хазарта
30 април 202414:08
Денков: Случаят "Нотариуса" е най-потресаващото проявление на скритата власт
30 април 202413:36
До седмица ще са ясни желаещите да станат депутати, Борисов с ключови промени преди вота
30 април 202413:26
Аферата "Митници": Марин Димитров остава в ареста
30 април 202412:50
Тежка катастрофа край Мездра: Шофьор с положителна проба за наркотици уби мъж
30 април 202414:01
Водещите новини! Икономистът Михаил Кръстев: Забраната на рекламата на хазарт ще доведе до над 400 млн. лв. щета за бюджета. ЕС се разширява – отново на Балканите
30 април 202413:31
14-годишен е в болница след побой в училищен двор
30 април 202412:48
Три жени се заразиха с ХИВ след разкрасителни процедури
30 април 202411:43
2018.06.05 | 13:56