Владимиров: Кризата в "Товарни превози" в Европа пречи на приватизацията у нас

  • 17 май 2016 09:06

  • 1235
  • 2
Владимиров: Кризата в "Товарни превози" в Европа пречи на приватизацията у нас
©

Има обективни фактори, които пречат на приватицията на "Товарни превози". Така изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров обясни пред БНТ поредния неуспешен опит за приватизация. Според него причината не е това, че няма кандидат.

И добави: "Товарни превози" в цяла Европа са подложени на една много силна конкуренция поради една много проста причина: променя се структурата на индустрията. От тежката индустрия през последните 20 години и повече все повече се развива сферата на услугите. Сферата на услугите вози по-малко товари. Дори и самите индустрии поради технологичнотото си обновление започват да возят друг вид товари - много по-леки товари с много по-малки обеми. Това означава, че работата вече е и друг тип и по-малко".

"Това означава и голяма конкуренция. За да бъдат печеливши товарните превози в Европа, вече е задължително да возят на много дълги разстояния. Пазарът в България е малък и разстоянията от тази гледна точка не са достатъчно дълги. Тежкото състояние, в което се намират повечето товарни превози в Европа, не им позволява да направят разширяване и да направят една инвестиция в България", каза той.

Според Владимиров всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.

"Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заема. Не е това причината за това, че няма кандидат", допълни още той.
 

Последвайте канала на

Росица Валентинова
1235 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
.

2016.05.17 | 10:51

2
Цялата драма е заради новия тунел под Босфора. Скоро Китайците ще заменят бавния морски транспорт с бързи влакове за износа към Европа, а товарния транспорт е печелевшия - не само в България, и в другите държави, там всъщност пътническия се дотира от товарния. Големи апетити има за товарния транспорт, и ще го продадат на безценница заедно с инфраструктурата.

2016.05.17 | 09:14

1
домусчиев ще го купи - ако абв са на власт

Добави коментар

Водещи новини