-
17 май 2016 09:06
- 1235
- 2
Има обективни фактори, които пречат на приватицията на "Товарни превози". Така изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров обясни пред БНТ поредния неуспешен опит за приватизация. Според него причината не е това, че няма кандидат.
И добави: "Товарни превози" в цяла Европа са подложени на една много силна конкуренция поради една много проста причина: променя се структурата на индустрията. От тежката индустрия през последните 20 години и повече все повече се развива сферата на услугите. Сферата на услугите вози по-малко товари. Дори и самите индустрии поради технологичнотото си обновление започват да возят друг вид товари - много по-леки товари с много по-малки обеми. Това означава, че работата вече е и друг тип и по-малко".
"Това означава и голяма конкуренция. За да бъдат печеливши товарните превози в Европа, вече е задължително да возят на много дълги разстояния. Пазарът в България е малък и разстоянията от тази гледна точка не са достатъчно дълги. Тежкото състояние, в което се намират повечето товарни превози в Европа, не им позволява да направят разширяване и да направят една инвестиция в България", каза той.
Според Владимиров всички останали причини са малко или повече спекулация. Включително и това, че могат да бъдат наложени запори поради това да бъде спряна приватизацията.
"Задълженията към тези, които потенциално могат да наложат запори, облигационерите по втория облигационен заем са 134 млн.лева вече, т.е. те са намалени. Ако се случи приватизацията, тези пари отиват директно при тях. Хипотетично, ако гледаме старата оценка от първия конкурс - 107 млн. лева, 134 млн. става пренебрежимо малък заема. Не е това причината за това, че няма кандидат", допълни още той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Московски: Министерството нито ще назначава, нито ще уволнява хора в БДЖ
16 май 201610:02
Спипаха апаши, докато крадат елементи от вагон
13 май 201615:06
Търсят се варианти за оздравяване на БДЖ
12 май 201613:16
Предстои преструктуриране на БДЖ, ще има ли съкратени служители?
11 май 201616:58
Атанасов: Предприятията с принципал министъра на транспорта се управляват лошо (видео)
05 май 201613:39
Московски: Трябва да има единен орган за контрол на пътя
26 април 201608:19
БДЖ пуска два сезонни влака между София и Солун за лятото
30 юни 201610:47
Владислав Горанов: Концесията на Летище „София“ е правилното решение, ще оздравим БДЖ
19 май 201616:01
БДЖ пуска допълнителни вагони за някои влакове по празниците
19 май 201611:35
Лудогорец представи първо ново попълнение
Нов обрат! Хосе Кордоба подписва с Норич
“Червени” фенове питат защо ЦСКА - София все още не е с нови собственици в ТР, ето отговора
Платек за Sportal.bg: Керкез знае какво му дадохме, но и ние също знаем какво Керкез ни даде
Левски понесе неприятен удар - спряха кампанията, която подпомагаше финансово клуба
Официално: настъпи ерата “Флик” в Барселона
Коментари 2
Добави2016.05.17 | 09:14
Добави коментар
Водещи новини
Димитър Главчев: Днес е голям ден за българската енергетика, защото най-накрая имаме диверсификация
29 май 202416:19
С траурно шествие пренесоха тленните останки на цар Фердинанд до Двореца "Врана"
29 май 202415:17
Симеон Сакскобургготски за връщането на тленните останки на цар Фердинанд: Това е сигнал към настоящето ни
29 май 202416:21
Росен Плевнелиев: Нека се поучим от историята и да се отнасяме с достойнство към нашите лидери
29 май 202416:22
Прокуратурата с подробности за открития живак в Перник
29 май 202416:10
Ето какво показа пробата за наркотици на Кристиан, причинил мелето в Пловдив
29 май 202415:45
Тръмп: Ако Русия бе нападнала Украйна по време на мой мандат, щях да бомбардирам Москва
29 май 202414:25
Астрологът Влад Рос уверено посочи датата, на която Украйна ще победи, предрече и преврат в Москва
29 май 202415:07
Земетресение разлюля Турция
29 май 202414:18
2016.05.17 | 10:51