За 10 дни: Кои партии похарчиха най-много за медийна реклама?

  • 11 октомври 2023 12:43

  • 745
  • 1
За 10 дни: Кои партии похарчиха най-много за медийна реклама?
© Novini.bg/ Canva

В първите 10 дни от предизборната кампания 40 участници в местните избори са похарчили общо 830 635 лв. без ДДС. Това сочат данните от традиционния за  (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания.

Всичко по темата:
Местни избори 2023 1150

В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

ЦИК: Над 30 000 са кандидатите за общински съветници

Партиите, похарчили най-много за реклама

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в с 220 005 лв. без ДДС. С малко под 100 000 лв. ги следва коалицията ПП-ДБ с 93 630 лв., „ВъзражданеВъзражданеВъзраждане е политическа партия в България, учредена през август 2014 г. Неин председател“ с 92 703 лв. и БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е за България с 91 386 лв.

Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.

 

Снимка: Институт за развитие на публичната среда

Докато кандидатите на ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в, ПП-ДБ и „БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е за България“ избира разнообразни медийни канали – електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то „ВъзражданеВъзражданеВъзраждане е политическа партия в България, учредена през август 2014 г. Неин председател“ е насочила 72% от разходваните досега ресурси за реклама в телевизия Евроком.

Медиите, привлекли най-голям ресурс

Към 9 октомври 25 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.

На първо място по разходвани средства се оказва в. „24 часа“, където формациите са насочили 154 783 лв. Вестникът е предпочетен както от парламентарно представени формации като ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в, „БСПБСПБългарската социалистическа партия (съкратено БСП) е за България“, ПП-ДБ, така и от по-малки и нови субекти.

На второ място е БНТ с 139 287 лв., следвана от телевизия Евроком със 109 806 лв. Тарифите на БНТ и БНР се приемат от Министерския съвет, като цените за отразяване на кампанията на двете обществени медии обичайно са значително по-ниски от тези на търговските медии.

 

Снимка: Институт за развитие на публичната среда

Средствата за медийно отразяване на кандидатите заемат най-голям дял от общите разходи за предизборните кампании. За партиите е изключително важно как подбират медийните канали, през които да достигнат своите избиратели и потенциални симпатизанти.

Според изборното законодателство тарифите на медиите „не могат да надвишават средните пазарни цени за търговска реклама през последните 6 месеца преди началото на предизборната кампания”. Освен това цените и условията за отразяване трябва да са едни и същи за всички партии, коалиции, инициативни комитети и регистрирани кандидати. Според изборното законодателство медийните услуги се заплащат от политическите субекти преди съответното излъчване или публикуване.

*В случаите на договор, сключен от местна коалиция, сумите са причислявани към водещата формация – обичайно тази, която е дала името си на местната коалиция или пък е по-голяма. Така, ако в дадена община имаме коалиция между ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в и СДССДССъюзът на демократичните сили (СДС) е българска дясна политическа партия, наследник на, средствата са начислени в графата на ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в.

Данните са от традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
745 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2023.10.11 | 15:18

1
Уникално лекарство, което взриви интернет: то е многократно по-хладно от ви.агра и е напълно безопасно на всяка възраст. С него ще имате силна и дълга ер.екция, много спе.рма и повишена издръжливост и тестостерон. Прочетете го сами------> mub.me/medik

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини