Разкриха причината за катастрофата, при която загина Коби Брайънт

Getty Images/Guliver (архив)
share

Пилотът, който катастрофира миналата година с хеликоптера, превозващ баскетболната звезда Коби Брайънт, е взел серия лоши решения, които са го довели до това да лети насляпо срещу стена от облаци, в която така загубил ориентация, че е смятал, че се издига, докато хеликоптерът е летял към хълм в Южна Калифорния.

Това предаде Асошиейтед прес, като се позова на представените във вторник заключения от разследването на катастрофата на 26 януари 2020 г., отнела живота на Брайънт и още осем души на борда, сред които 13-годишната дъщеря на баскетболиста Джиана.

Ванеса Брайънт отвори на рождения си ден последното ѝ писмо от Коби

Националният съвет по безопасност на транспорта в САЩ смята за виновен за катастрофата преди всичко пилота Ара Зобаян. Макар и опитен пилот, той е пренебрегнал обучението си, нарушил е правилата за полети, като е летял в условия, при които не може да вижда, и не е взел алтернативни мерки, като това да забави и кацне, или да превключи на автопилот, които са можели да предотвратят трагедията.

Според Националния съвет по безопасност на транспорта вероятно пилотът се е чувствал под напрежение в стремежа да закара своя известен клиент на мача на дъщеря му.

Агенцията критикува също компанията оператор на хеликоптера - "Айланд експрес хеликоптерс", за незадоволителни прегледи и надзор на мерките за безопасност, цитира БТА.

Фаталният за Коби Брайънт хеликоптер е нямал система за предупреждение

Когато Зобаян решил да се издигне над облаците, той е попаднал в капан, довел до лош край много полети. Когато пилот изгуби визуални ориентири, летейки в мъгла или тъмнина, вътрешното ухо изпраща погрешни сигнали на мозъка, които предизвикват пространствена дезориентация. Зобаян е съобщил на авиодиспечерите, че се издига, когато всъщност се е снижавал бързо към стръмния хълм близо до Калабасас, е заключението на следователите.

Вдовицата на Коби Брайънт наследи 200 млн. долара

По данни на Националния съвет по безопасност на транспорта между 2010 и 2019 г. са станали 184 авиокатастрофи заради пространствена дезориентация, включително 20 фатални случая с хеликоптери.

Водещи новини

Още новини