От днес Белгия започна мащабна кампания за подобряването на международния си образ. Предвижда се програмата да продължи две години и с нея да бъдат обвързани всички белгийски делегации в чужбина, както и дипломатическите представителства на страната по света, се съобщава в правителствен бюлетин.
Като част от кампанията ще се разпространяват материали, в които се отбелязват постиженията на Белгия, станали достъпни за всички. Сред тях са откроени изобретяването на интернет (където сред авторите е белгийският инженер Робер Каю), противозачатъчното хапче, наскорошното откритие на седем планети, сходни на Земята, както и един от най-забележителните символи на белгийската култура - артистът Жак Брел.
Част от кампанията ще бъде разпространяването на нови емотикони, свързани с Белгия - на пакет пържени картофи, на картографското изображение на държавата с цветовете на националното знаме, на Пикаещото момче в Брюксел.
Правителството припомня думите на белгийския актьор Шарли Дюпон, според когото Белгия е толкова малка, че е по-скоро състояние на духа. Белгийските власти са предвидили в хода на кампанията 99 прояви, "защото 100 би било прекалено много".
Част от целта е да бъдат привлечени не само нови туристи, но и нови инвеститори в Белгия, като основните адресати на посланието са САЩ, Япония, Китай и Канада.