Известно сирене падна жертва в борбата срещу расизма

Pixabay
share

Най-голямата корпорация за млечни продукти в Австралия Saputo Dairy Australia бе принудена да преименува едно от най-известните си сирена под натиска на активисти срещу расовата дискриминация, които от години протестират срещу името му, съобщава американският новинарки канал CNN, предава "Фокус".

Популярното сирене, което се продава в Австралия повече от 80 години под марката Coon Cheese, сега се нарича Cheer Cheese. Продуктът в актуализирана опаковка ще се появи в австралийските супермаркети през юли тази година, съобщава CNN.

Saputo Dairy Australia е най-голямата млекопреработвателна компания в страната. Миналата година ръководството на компанията реши да ребрандира линията си сирена, като се присъедини към други големи хранителни компании, които бяха принудени да преименуват някои от най-известните си продукти под натиска на новите тенденции, се отбелязва в статията.

Принц Хари и Меган: Великобритания да се справи със "структурния расизъм"

Според представители на компанията популярното сирене Coon е кръстено на неговия основател Едуард Уилям Кун. През последните десетилетия обаче това име е постоянно критикувано. Местният активист Стивън Хаган води кампания срещу името на продукта повече от 20 години, твърдейки, че марката отразява обидния жаргон, използван за обозначаване на аборигени и други хора с цвят, различен от белия.

От Saputo заявиха, че ребрандирането трябва да „елиминира расизма", а новото име на сиренето е предназначено да съответства на „текущите възгледи и перспективи". Както обясниха представители на компанията, това популярно сирене се произвежда „за всички" без ограничения и именно това ще бъде отразено в новото име.

Водещи новини

Още новини