Google обмисля да разшири услугите, които YouTube предлага в опит да увеличи приходите на видеопортала. Според информация на The Wall Street Journal, платформата е започнала тестове на видеоигри.
Проектът се казва Playables и внедрява игрите в самия YouTube, редом с клиповете. Няма да се налага да се отваря допълнително приложение или сайт.
Освен това, игрите ще са достъпни както през стандартен интернет браузър, така и през Android и iOS приложенията на YouTube. Целта е игрите да са налични за потребителя независимо от устройството или платформата, която използва.
Разбира се, не може да се очаква, че заглавията ще конкурират големите конзолни и компютърни игри. Става дума за по-малки, мобилни игри, подходящи за всякакви устройства. Вече се тестват няколко заглавия, но източниците на Journal споменават само едно от тях – Stack Bounce. Това е игра, при която играчът трябва да чупи тухли с подскачаща топка – доста базова и стандартна концепция, от която има хиляди вариации.
Повечето от игрите най-вероятно ще са безплатни. Те ще се финансират чрез реклами, което е идеално за YouTube, тъй като и в момента именно това е основният източник на доходи за платформата. Не се изключва и вариант да има допълнително платени игри или пък заглавия, които да са достъпни само през платената версия на YouTube – Premium. Логично би било и през нея да няма реклами и в останалите заглавия.
Геймингът и в момента е популярна ниша в YouTube. Едни от най-популярните видеоканали са на геймъри, които качват различни компилации, геймплей или стриймват на живо. Те се радват на милиони гледания и редовни зрители. Освен това мнозина от създателите на съдържание играят и съвместни по-семпли игри заедно със зрителите си.
Ако подобна възможност се интегрира в самия YouTube, това може да увеличи интереса на геймърите още повече. Концепцията на услугата напомня за каталога с игри на Netflix. Компанията за стрийминг също има такава услуга, като дори участва в разработката на някои от игрите. Тя дори обмисля да разгърне платформата и към по-интерактивни игри, които се играят на телевизор, но използват смартфон като контролер, пише "Офнюз".
Ако Playables стане реалност, услугата може да помогне на YouTube да задържа потребителите още по-дълго в рамките на платформата си. Това е важен критерий за рекламодателите и увеличава доходите. А заради високите разходи и инфлацията, бюджетите за онлайн реклама са по-оскъдни и конкуренцията за внимание е по-голяма.
Служители на YouTube вече тестват Playables, което значи, че проектът е в доста напреднала фаза. YouTube коментира единствено, че геймингът винаги е бил важен за платформата и тя редовно експериментира с различни нови функции, но за момента няма нищо за представяне.