Буферните паркинги по границите са част от регламента на ЕК, който задължава държавите членки да имат такива паркинги, за да имат водачите комфорт, но и да се осигури тяхната безопасност. Отговорност на държавата е или да ги изгради, или да контролира тези, които го изградят. Това заяви Николай Рашков, член на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи, в ефира на бТВ.
„Най-големият проблем за нас като превозвачи е, че берем плодовете на липсата на сухопътен Шенген. Трите най-натоварените гранични пункта са трите стопа на нашата индустрия и икономика”, обясни той.
Относно буферния паркинг на „Дунав мост” при Видин, Рашков подчерта: „Дружеството, което оперира моста, обясни, че не може да се поеме опашка от камиони. На Русе има същото работещо съоръжение, но то разполага с т. нар. виртуална опашка – първият пристигнал камион е първият преминал. Такава система на Видин не е налична.”
„ЕК по никакъв начин не позволява ние да дискриминираме български спрямо чуждестранни превозвачи. Тук държавата трябва да провери има ли такова нещо”, каза още той.