Как да търсим правата си при забавен или отменен полет?

Pixabay
share

Въпреки че сме в средата на август, сезонът на пътешествията не е приключил, дори напротив. Все повече са оплакванията от отменени или дълго забавени полети.

През седмицата стана ясно, че една от нискотарифните компании не е обработила половината от жалбите си за 2023г., пише бТВ.

На 10 август Александра Чеканска чака 6 часа полета си от София за Болоня. Информацията, която получават от служителите на гишето за проверка на билети е оскъдна. „В крайна сметка казаха накрая, че самолетът бил развален и че чакали да оправят някаква част и нали се сещате, като ти кажат така, как изпадаш. Доста хора се отказаха също така от полета. В крайна сметка се качихме на самолета, излетяхме благополучно стигнахме, но кошмарът беше пълен“, каза тя.

Александра е една от хилядите пасажери, които стават жертва на блокирани полети от нискотарифните компании. „Ще търсим обезщетение за този закъснял полет. Доколкото знам доста хора са пуснали жалби и ние също така ще пуснем за обезщетение“, посочи Чеканска.

Само от началото на тази година постъпилите жалби са над 500 жалби, но едва половината са обработени. От компанията „Уиз Еър” поеха ангажимент, жалбите да бъда разгледани до три седмици и да бъде представен план пред Главната дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ за действие срещу закъсненията и отмяната на полети.

„Всеки може да си потърси правата от всяка една авиокомпания, без значение дали е нискотарифна, или не.“, каза юристът Ивайло Данаилов.

Зам.-министър Шотев: Ако полетът ви кацне с повече от 3 часа закъснение, може да получите до 400 евро компенсация

Той е юрист, който от години защитава правата на авиопътници. Обяснява, че обезщетение се изплаща в някои случаи. „Трябва самолетът да е закъснял повече от 3 часа или полетът да бъде отменен. Друг вариант, който се случва по-рядко е авиокомпанията да е продала повече билети, отколкото има места на борда на самолета. В зависимост вече от дължината на полета, който е закъснял или отменен, обезщетението варира между 250 и 600 евро на пътник“, посочи той Данаилов.

Освен времето и разстоянието, имат значение и причините, поради които полетът се е забавил. Когато има повреда по независещи от екипа обстоятелства, обезщетение не се заплаща. Юристът разказа за подобен случай, в който птица се блъска в самолета. „Това звучи доста страшно, случва се често, сравнително, но за съжаление не може да се издейства обезщетение в този случай, тъй като сблъсъкът с птица се води форсмажорно обстоятелство“, разказа Данаилов.

Фирмата, в която работи Ивайло Данаилов е една от много, които защитават правата на пътниците. Вече има и уеб платформи, от които можем да черпим полезна информация.

Водещи новини

Още новини