Диана Ковачева: Омбудсманът е винаги на страната на гражданите

пресцентър
share

Имаме над 10 000 жалби от граждани, над 23 000 души са минали през приемната, обадили са се по телефона.

Това каза националният омбудсман Диана Ковачева, по БНТ.

Тя обясни, че пътува из страната и се опитва да бъде близо до хората.

Омбудсманът „отваря“ вратите на институцията за студенти - правозащитници

В петък тя е изпратила препоръка до министъра на регионалното развитие с настояване в кратки срокове да станат решенията за алтернативно водно осигуряване и също така гражданите да бъдат ежедневно информирани за мерките, които се вземат. Още през месец октомври тя е сезирала КЕВР и Министерството на околната среда и водите. Тя е напомнила на министъра, че в цялата страна има проблем с лошото качество на водата. По нейно мнение е необходима промяна в Наредба №4, защото в момента няма процедура, ако от чешмата ви потече кмръсна вода, да се площа по-ниска цена.

В последната година и половина в институцията са направили шест дискусии по темата за мръсния въздух в столицата. Предстои още една през януари.

На първо място е важно гражданите да бъдат информирани тогава, когато въздухът е замърсен. Също така е важно и временните мерки, които съдът определи да бъдат спазвани и да се мият по-често улиците, коментира Ковачева.

Водещи новини

Още новини