Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров и Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка коментираха в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR въвеждане на системата "бонус-малус" към задължителната застраховка "Гражданска отговорност".
Припомняме ви, че по изчисление на КФН завишение от 400% и цена от около 1200 лв. при настоящите условия за "Гражданска" ще плащат само 0,6% от собствениците на коли, или близо 18 хил. души.
Йонко Иванов е категоричен, че системата "бонус-малус" не трябва да се въвежда. "Тя не се базира на абсолютно никакви данни, никой не е дал до момента от МВР статистика колко са добрите шофьори и колко са лошите шофьори. Тя цели едно - по-голяма тояга за шофьорите и пълнене на джобовете на застрахователите и ще доведе до напрежение", заяви Иванов.
Владимир Тодоров обясни, че философията на "бонус-малус" по целия свят е да санкционира лошите водачи и да стимулира добрите да продължават да са изрядни. Той обаче се съгласи с Йонко Иванов, че представените данни за поведението на шофьорите и за колко то тях ще се оскъпи застраховката "Гражданска отговорност", са дискусионни.
"Трябва да тръгнем от някъде. Тази система ще даде някаква справедливост. Сега всички плащаме по равно. Този, който има 30 акта и 30 000 лв. неплатени глоби, също плаща колкото изрядния водач, което не е редно", настоя Тодоров. Той допълни, че се надява всички констатирани слабости да бъдат отстранени, но системата да влезе в сила.
Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка опроверга и информацията, че ще отпадат въпроси от листовките при изпитите за шофьорска книжка. Той обясни, че не се коментирало такова нещо, а за да отпаднат определени въпроси, трябва да се смени учебната документация. Според Владимир Тодоров има въпроси, които са неадекватни, защото нямат отношение към пътната безопасност и поведението на водачите.