-
13 ноември 2018 13:42
- 9620
- 29
Като елемент от общественото обсъждане на наредбата, с която се въвежда системата „бонус-малус“ Комисията за финансов надзор (КФН) вече започна интензивни срещи с браншови асоциации и неправителствени организации.
Целта на тези срещи е в режим на диалог да се чуят конструктивни мнения, които да бъдат отразени в окончателния вариант на системата „бонус-малус“. Това съобщиха от пресцентъра на КФН.
Опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътно-транспортните произшествия е основната цел пред системата „бонус-малус“. Предварителните разчети сочат, че 80% от собствениците на автомобили ще плащат по-евтина Гражданска отговорност, тъй като ще попаднат в бонус-класовете. Под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус, които предвиждат оскъпяване с 400%. Същевременно е важно да се посочи, че попадането в този клас най-често е следствие на виновно причинена смърт на пътя.
Комисията за финансов надзор заедно с Министерство на вътрешните работи и Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, които също ще трябва да одобрят наредбата, организира на 3 декември 2018 година (понеделник) кръгла маса, на която ще бъдат поканени всички заинтересовани страни, включително и медиите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Над 300 дела за обезщетения по "Гражданска отговорност" са заведени само в последните три месеца
08 ноември 201815:43
КПКОНПИ установи конфликт на интереси при бившия директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация"
08 ноември 201813:22
И колите на трупчета трябва да са с "Гражданска отговорност"
10 септември 201807:55
Край на толеранса за водачите без „Гражданска отговорност“
22 август 201819:00
Експерт: Премиите в „Гражданска отговорност“ очевидно са недостатъчни
17 август 201810:12
В полунощ ще се анулират всички застраховки „Гражданска отговорност” към „Олимпик”
17 август 201807:31
Председателят на КФН Бойко Атанасов е внесъл кандидатурите си за зам.-председатели
28 март 201921:19
Шофьори готвят масови протести срещу системата "бонус-малус"
04 декември 201814:42
Кой носи отговорността за поскъпването на "Гражданската"
03 декември 201815:48
Локо (Пловдив) ще пробва да спре серията на Крумовград в търсене на излаз в Европа
Здрав сблъсък в "Бистрица" между ЦСКА 1948 и Славия
Григор излиза днес за трета победа срещу Нишиока
Ще се върне ли Черноморец в играта или Балкан ще се доближи до финала в НБЛ?
Байер мина през ада, за да запази рекордната си серия, класирайки се за финала в Лига Европа
Олимпиакос си заслужи мечтания финал в Атина, мароканец съсипа Астън Вила с пет гола
Коментари 29
Добави2018.11.14 | 01:29
Най-после едно добро и разумно решение!
2018.11.14 | 20:52
С тази система шофьорите ще са виновни за всичко. Има си глоби, актове, съд и т.н. за катастрофите и вината. Къде са КАТ да регулират движението? Вината не е обща споделена отговорност. А Гражданската не е застраховка живот. Разделяй и владей- това е системата краус-малус.
2018.11.14 | 20:14
И кое е разумното. Човек без разум не може да определя нещо за разумно. Шибана подлога. Кажи на Бойко, че си разобличен и вземи истрии 15 те коментара дето си написал. Глупак.
2018.11.14 | 20:49
Ало Коалицията, явно вече не ви се управлява и сте решили вместо да си тръгнете спокойно, ние да дойдем да ви изхвърлим.
2018.11.14 | 20:44
Бившите ВИС2 и СИК вече ще изпълняват ролята на КАТ чрез системата Бонус Малус. Освен това ще имат досиета на всеки шофьор и ще се правят и на ДС. Но Борисов нали произхожда от техните структури и не може да им откаже.
2018.11.14 | 20:37
За какво обществено обсъждане говорите? Цялата държава протестира против тая система. Глухи ли сте? Колко пари ще заграбите с тая система, че така насилствено се пробвате да я набутате?
2018.11.14 | 20:09
ГО не е каско нито застраховка живот. Опитват се да набутат всичките си продукти в ГО. С две думи тази система прави застраховането задължително. С тези действия държавата се опитва да харчи по свое осмутрение собствените ми пари изкарани с честен труд. Може би следващият етап е да се спрат заплатите и всичко да се харчи от държавата, но тоеа не е демокрация а някакъв друг строй. Нека всеки сам прецени какъв.
2018.11.13 | 20:23
Eвала! Тази система е икономически стимул за добро шофиране и работи в почти всички страни.
2018.11.13 | 20:21
Супер справедливо и правилно решение. Беше време да се помисли за тези хора, за техните съдби и смейства! Браво на Менда и да продължават да работят в тази посока! Адвокадските схеми няма да минат!
2018.11.13 | 18:17
българи,мислете....а защо гражданската е задължителна,протести за само коѝто желае,доброволно да се застрахова,както за къщите...
2018.11.13 | 18:05
Наредбата трябва да бъде одобрена, това е добра новина
Добави коментар
Водещи новини
Кирил Петков за ГЕРБ и ДПС: Не е въпрос на политика, въпрос на сделка е
10 май 202408:09
Даниел Митов: Представям си Бойко Борисов като премиер за четвърти път
10 май 202408:42
Димитър Ганев: Изглежда фактически невъзможно да се направи управление от две формации
10 май 202408:38
"Маркет Линкс": ГЕРБ първи на вота 2 в 1, ПП-ДБ - след тях
10 май 202408:13
Матева, ЦИК: Резултати от изборите ще има в срок, не всявайте излишно напрежение
10 май 202409:09
Бившият зам.-външен министър Керемедчиев: РСМ се разделя с пътя си към евроинтеграция
10 май 202408:40
Коста Филипов, журналист: Новият президент на РСМ Силяновска вече "проговори" на сръбски език след победата си
10 май 202407:45
Таван на надценката на хляба: Търговци поискаха от президента да наложи вето на закона
10 май 202408:29
Говори лекарят, приел пръв нарязаната с ножица жена във Великотърновско
10 май 202407:46
2018.11.14 | 20:53
Лош сигнал е когато властта се сърди, че гражданите не разбират колко хубаво ги управляват.