Може ли автомобили да наследяват скъпа "Гражданска отговорност"?

1
© Нова телевизия

Заден ход за спорните моменти в системата "бонус-малус". Заради общественото недоволство Комисията за финансов надзор (КФН) се отказва от наследяването на скъпа "Гражданска отговорност" при продажба на автомобил и вдига прага при нарушенията с превишена скорост.

Аз така и не разбрах защо се пристъпи към изграждането на система Бонус-малус, базирана на нарушенията по Закона за движение по пътищата. Това е въпрос, от който следват много други, включително и този за собствеността на автомобила, на мнение е Крумова.

В нормативната рамка, в която сме ние, а именно да нямаме лични регистрационни номера, да нямаме история на нашите нарушения няма как КФН да даде по-добър вариант на "бонус-малус". В този смисъл е добре първо да променим рамката, а след това да градим нова система, подобна на Западна Европа, коментира в сутрешния блок на Нова телевизия Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Изчистването на проблема с "бонус-малус" върху автомобилите е стъпка напред. Наредбата обаче ще бъде забавена, защото изписването на имената върху талона предполага промени в законодателството, което се прави не от КФН, а от парламента, коментира Владислав Панев, съпредседател на "Зелените".

Има дисбаланс между "бонус" и "малус", защото ако в момента застрахователите събират условно 800 млн. лв. от "Гражданска отговорност", при въвеждането на системата отново трябва да събират тази сума. Разпределението между добри и лоши водачи е 80% към 20%. Тоест, когато се санкционират по тази скала, санкцията, която ще се вземе от тях, плюс бонусът, който се дава на добрите, отново трябва да даде сумата, обясни Тодоров.

КФН е готова да приеме разумните предложения, които са направени и да преосмисли цялата наредба. Ние приветстваме това решение, заяви адвокатът Цветанка Крумова.

Той уточни, че за държавни и общински структури няма да се прилага тази система.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1

Водещи новини