Инциденти като този с дерайлиралия влак в Кресненското дефиле, в Европа се преодоляват до 90% само ако има кантонери, но тези хора първи ги уволняват заради икономии на средства. Това каза Веселин Кирев, координатор на гражданска инициатива "Железопътен и релсов транспорт", в ефира на БТВ.
По думите му на един кантонер се падат по десетки километри да измине, което е физически невъзможно.
„Преди години на рисковите места се е правела специална сграда, където да стои кантонерът и да наблюдава. В такъв случай дори и да беше паднала тази скала, локомотивът е можело да бъде спрян по-рано на друго място“, каза Кирев.
„Тези инциденти ще се увеличат след построяването на магистрала "Струма", защото скалите се разцепват“, предупреди координаторът на гражданска инициатива "Железопътен и релсов транспорт".