Ръководството на „Български пощи“ ЕАД и синдикат „Защита“, съвместно с Омбудсмана на Република България Мая Манолова постигнаха съгласие за прекратяване на гладната стачка в дружеството.
Ръководството на „Български пощи“ ЕАД отново потвърди ангажимента си да изплаща ваучери и допълнително възнаграждение за трудов стаж и професионален опит в договорените размери, като всички други възникнали въпроси се обсъждат в конструктивен диалог.
След жалба на служители за нарушени трудови права и обявяване на гладна стачка омбудсманът стана медиатор на страните и след три срещи с нейно участие днес най-накрая бе постигнат благоприятен резултат. Протестиращи и ръководство се договориха да поддържат добър социален диалог по всички поставени синдикални въпроси, мениджмънтът на „Български пощи“ ЕАД препотвърди ангажимента си да изплаща ваучери, допълнително възнаграждение за трудов стаж и професионален опит, а всички други повдигнати въпроси да се обсъждат в дух на добронамереност и конструктивност.
Припомняме, че стачката започна на 30 юли т.г., когато първо служителката Златка Младенова, член на синдиката, обяви, че ще гладува, а преди ден и нейни колеги от централата на компанията заявиха, че се присъединяват към протеста, който започна заради забавено изплащане на ваучери и пари за клас прослужено време, лоши условия на труд, помещения, в които температурата е висока, липса на работно облекло и др.
Мая Манолова се ангажира да предложи на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията промяна на срока за изплащане на компенсации за нетните разходи, които произтичат от задължения на „Български пощи“ за предоставяне на универсалната пощенска услуга от 1 януари 2020 г. на 1 януари 2019 г. Предложеният от омбудсмана текст е към проекта на ЗИД за пощенските услуги, качен за обществено обсъждане на сайта на ресорното министерство. Освен това, с цел подобряване финансовото състояние на компанията, Манолова ще препоръча на всички държавни институции да ползват услугите на „Български пощи“ ЕАД.