След влизането в сухопътния Шенген: Какви са притесненията на превозвачите?

  • 26 ноември 2024 10:52

  • 819
  • 2
След влизането в сухопътния Шенген: Какви са притесненията на превозвачите?
© Novini.bg/ Canva

Контрол между България и Румъния ще има и през следващите шест месеца въпреки очакванията, че двете страни ще станат пълноправни членове на Шенген от 1 януари 2025 г. Това каза директорът на Главна дирекция „Гранична полиция” Антон Златанов при посещение на „Дунав мост 1” при Русе.

„Трябва да оценим усилията на правителството и всички български институции. Очакваме с нетърпение да влезем в Шенген и трафикът при Русе и другите гранични градове вече да не бъде проблем. Важно е да се чуе какво налагаме на страните, които на нас ни налагат условия. Целият автомобилен трафик на стоки към Европа минава през нашата страна. Мерките, които се упражняват от България на „Дунав мост” за всякаква нерегламентирана дейност, са солидни. Те трябва да успокоят нашите партньори”, коментира кметът на Русе Пенчо Милков в ефира на предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS.

Емил Радев: Мисля, че политическото решение за влизането ни в Шенген вече е взето в Австрия

По негови думи, когато става дума за Шенген, българските институции винаги говорят за две държави – България и Румъния.

„Ситуацията в Русе като голям градски център в момента, в който трафикът се „отпуши”, ще се отрази изключително благотворно на града. Това ще сложи край на опашките на тежките камиони и безбройните коли”, каза още Милков.

„Темата Шенген е изключително болезнена за всички превозвачи. Адмирации за нашето правителство и споразумението, което беше подписано в Унгария. На 12 декември се очаква да бъде гласувано окончателното решение дали България ще стане част от Шенген. Нас ни притеснява изискването граничният контрол да продължи и през следващите шест месеца, като не е ясно дали ще има някакво облекчение на граничните пунктове, ще има ли проверки на автобусните превозвачи и пътниците. Нямаме яснота как се очаква България да осъществява този контрол”, обясни Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи в ефира на „Твоят ден”.

По нейни думи след приемането на България в сухопътен Шенген ще бъдат спестени милиони от превоза на стоки и проблемите при превозването на пътници.

 

Последвайте канала на

Росица Валентинова
819 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Хидроложки проучвания

2024.11.26 | 22:54

2
... един "тъп въпрос" относно тези, така наречени "спестени пари"... та, тези пари, които ще бъдат спестени от някои... само за техните сметки ли ще са или ще се усети и по веригата?!?

2024.11.26 | 10:57

1
пълни глупости. рибата в морето, тия сложиха тиганя. споко, скоро няма да има шенгеня!

Добави коментар

Водещи новини