Как да пазаруваме онлайн, без да ни измамят? Съветва председателят на КЗП

Pixabay
share

При извършените над 2000 проверки на електронни магазини от началото на годината като най-често нарушение се открива опитът на търговци да ограничат правото на потребителите да връщат закупените по Интернет стоки в 14-дневния срок.

Това коментира в студиото на Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„Или съкращават този срок, или въобще пропускат да споделят тази информация с потребителите и съответно някой може да остане с впечатление, че няма такова право. При анонсиране на промоционални оферти понякога впоследствие се оказва, че или стоката не е налична, или е на по-висока от обявената цена”, даде пример Маргаритов.

По думите му в КЗП постъпват жалби във връзка с онлайн сделки, които вече конкурират тези в конвенционалната търговия.

Маргаритов предупреди, че има опасност и от т.нар. мними търговци, които при изискване за авансово плащане може да вземат парите, но изобщо да не доставят стока.

Той посъветва преди покупка винаги да се прави съпоставка на различни оферти и препоръча доза критичност към споделените в Интернет впечатления от потребителите относно даден търговец, тъй като може да се окажат нож с две остриета.

„Когато един търговец изисква повече, отколкото е необходимо, например трицифрения код на банковата карта, трябва да сме внимателни, защото може да се стигне до злоупотреби”, подчерта председателят на КЗП.

По думите на Маргаритов България се доближава до средното европейско равнище на пазаруващите през интернет. У нас 30% от потребителите са онлайн ориентирани, общо в Европа – около 50%.

Водещи новини

Още новини