-
19 ноември 2017 15:15
- 5104
- 0
Никой потребител не може да бъде принуждаван да прави разходи или да се чувства обвързан в договорни отношения с търговец само въз основа на обаждане по телефон или защото е присъствал на демонстрация на продукти в обществена зала. Това коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, който разясни правилата при сделки от разстояние и извън търговски обект, цитиран от днес.бг.
„При отправяне на оферти по телефона, дори потребителят да е приел предложението на търговеца с всички представени условия, договорът не се счита за сключен, преди да бъде подписан от двете страни. Понякога търговците се опитват да твърдят, че са налице договорни отношения, без да изпращат писмения текст. Ако потребителите не са достатъчно добре информирани за правата си, могат да се подведат”, заяви Маргаритов.
Той припомни, че допреди няколко години законът е предоставял такава възможност, но впоследствие тя е отпаднала „предвид факта, че не се гарантира в достатъчна степен интересът на потребителя и могат да бъдат правени произволни твърдения за това кой на какви договорни условия се е съгласил”.
По думите му задължение на търговците е да информират всеки свой клиент още когато му предлагат своята стока или услуга, че може да се откаже от сключената сделка без някакви специални причини в срок от 14 дни, както и да удовлетворят претенцията му, когато е пожелал да се възползва от това свое право.
При проверки, включително и по повод жалби на потребители във връзка с отправяни по време на презентации анонси за покупка на определени стоки с благотворно влияние върху здравословното състояние, Комисията е установявала и санкционирала случаи, в които продуктите не притежават рекламираните характеристики.
Маргаритов обясни, че при сделките от разстояние и извън търговски обект всички потребителски права са на разположение на гражданите. Когато търговецът препятства упражняването им, Комисията е в готовност да реагира, да констатира нарушенията, да санкционира търговеца и същевременно да способства претърпелият вреди потребител да получи компенсация.
Последвайте канала на
Свързани новини
Важни съвети към потребителите в навечерието на месеца с най-много празници (видео)
17 ноември 201709:13
Купувайте смартфони само от оторизирани търговци
13 ноември 201710:52
Как да пазаруваме онлайн, без да ни измамят? Съветва председателят на КЗП
01 ноември 201709:30
КЗП разкрива най-честите заблуди при намаления и промоции
18 септември 201710:57
Вижте кои са най-честите заблуди при намаления и промоции
17 септември 201709:23
КЗП с изнесена приемна в Кърджали
15 септември 201709:43
КЗП предупреждава за повишен риск от източване на карти по празниците
25 декември 201711:12
Как да спестим от сметките за електрическа енергия в празничните дни?
23 декември 201709:20
Туристическа фирма прибра 8 000 лв. от кандидат-екскурзианти и ги остави без почивка
05 декември 201709:21
Милан триумфира със Суперкупата след велик обрат в паметно дерби с Интер
ЦСКА - София чака минимум двама нови в Турция, селекцията на “червените” може и да е доста сериозна
Реал Мадрид записа най-голямата си победа през сезона
"Червените" започнаха подготовка с тичане и прегледи
Балкан нанесе първо поражение на Академик в Пловдив, но загуби Андрей Иванов
Сираков разкри как е избрал и какво е обещал на новия треньор на Левски
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Обсъждат изменения на Закона за съдебната власт
07 януари 202506:34
Депутатите гледат Бюджета за 2025 г. в комисия
07 януари 202506:23
От днес започва изплащането на пенсиите
07 януари 202506:02
Вашингтон осъди "фрапантните нарушения на примирието" в ДР Конго
07 януари 202506:16
Първи смъртен случай на човек с птичи грип в САЩ
07 януари 202506:07
Шолц разчита на силни връзки със САЩ при новия президент Тръмп
07 януари 202506:31
Мощно земетресение разтърси Тибет, има загинали
07 януари 202506:39
Празнуваме Ивановден
07 януари 202506:10
Слънчево, но със сутрешни мъгли и днес
07 януари 202506:00