Община Пловдив договори с Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Бетонният мост да бъде затворен на 15 юни, а не на 15 април, какъвто бе първоначалният срок. Това съобщи кметът Костадин Димитров след среща с ръководството на държавната компания.
Мостът пречи на железопътния транспорт, който се рехабилитира по проекта "Развитие на железопътен възел Пловдив", изпълняван от НКЖИ. Стойността на проекта е над 200 млн. лева.
„Цялата ни нагласа и усилия е демонтажът на моста да се извърши в летния период, за да съвпадне с отпускарския сезон, когато трафикът в града не е толкова интензивен“, посочи Димитров. Уверенията са, че до Коледа съоръжението ще е изцяло ремонтирано.
Заместник-кметът по строителство, устройство на територията и общинска собственост инж. Тошо Пашов допълни, че Община Пловдив е поставила към НКЖИ три условия, които са били изпълнени. Първото условие беше да се преразгледа проектът, за да се коригират неточностите в него, посочени от Община Пловдив. След като те бяха отстранени, до края на април администрацията има готовност да издаде разрешение за строеж.
Второто изискване беше да се подпише договор между изпълнителя на проекта и НКЖИ, в който да бъдат заложени неустойки, ако не се спазят графиците за изпълнение. Третото условие - да се подпише споразумението, прието с решение на Общинския съвет през март 2023 г. за предоставяне на имотите на НКЖИ на Община Пловдив. Това е необходимо, за да може подлезът под гарата да стане пълноценна транспортна комуникация, след като се реализира пробивът и връзките към него, които са във въпросните имоти, поясни заместник-кметът. По думите му на мястото на изоставената глуха линия в район „Южен“, която НКЖИ предоставя на Община Пловдив, може да се изгради улица, която да обслужва разрастващите се квартали „Остромила“ и „Беломорски“.
Кметът Костадин Димитров добави, че администрацията полага максимални усилия да планира и координира настоящите и бъдещи инфраструктурни ремонти, така че да се улесни движението в Пловдив. Това е и другата причина за по-късното затваряне на Бетонния мост, защото се очаква до 15 юни „Кукленско шосе“ да е готово, за да поеме трафика от надлез „Родопи“, обясни Димитров.
До средата на 2025 г. се очаква да бъде готов пробивът под Централна гара, изпълняван от НКЖИ. Предстои въвеждане в експлоатация на подлеза „Модър-Царевец“ около 15 април, съобщи още Димитров. Очаква се до май тази година да бъде асфалтиран участъкът от ул. „Пере Тошев“ и ул. „Бъкстон“, и отсечката между ул. „Никола Димков“ и ул. „Стефан Стамболов“, част от проекта за Южния обходен колектор на ВиК, съобщиха от Община Пловдив. До края на юни е поет ангажимент да бъдат завършени и двете платна на „Голямоконарско шосе“, където канализацията и водопроводът вече са готови, коментира още кметът. До две седмици ще бъде отворено за движение „Рогошко шосе“, а след Великден започва работа по „Брезовско шосе“.