Бивш транспортен министър: Да концесионираме летище София, за да рефинансираме дългове, е порочна пр

Facebook
share

Новият министър на транспорта Ивайло Московски даде заявка да възобнови спряната от служебния кабинет процедура за отдаване на летището в София на концесия. Факт е, че държавното дружество се управлява зле - печели твърде малко на фона на дейността си и пътниците получават лоша услуга. Има намерение приходите от концесията да се насочат към БДЖ в опит да се погасят дълговете на холдинга. На фона на тези сериозни проблеми в сектор „Транспорт” от Novini.bg потърсихме мнението на бившия транспортен министър Кристиан Кръстев, за да ни отговори дали е оптимист за бъдещето на БДЖ.

Според него нищо значимо не се е направило в сектор „Трнспорт” през последните години, освен усвояването на евросредствата по ОП „Транспорт”. „Средствата бяха значителни. Това е и най-големият успех. Има нужда от реорганизация на управлението на БДЖ. Явно има пролем с мениджмънта и хора, които не могат да се справя с това. Служебният министър беше направил доста добра концепция за оздравяване на компанията и аз го подкрепям. По отношение на министър Ивайло Московски неговите добри резултати по ОП „Транспорт” са показателни”, посочи Кръстев.

Друг проблем, по думите на бившия министър, е това, че не се обръща достатъчно внимание на важността на сектора. Освен това мениджмънтът на БДЖ няма капацитета да се справи с кризата в компанията. Според мен менджмънтът на компанията не е на висота”, допълни експертът.

Сн. Фейсбук

По отношение на концесията на летище София, Кристиан Кръстев заяви, че това е един мого сложен проект. „За мен е проект не на всяка цена. Може би, трябва да се спре концесията в първоначалния вариант. Аз имах своите опасения и казах, че да концесионираме летище София, за да рефинансираме дългове е порочна практика. Парите, които бихме взели от концесията влизат в държавния бюджет, после парите се разпределят за пенсии, осигуровки и други придобивки, но това е решение на Министерски съвет. Порочна е тази практика да отдадем на концесия нещо, за да финансираме друго нещо, да взимаме от едно работещо дружество, за да оздравяваме едно болно дружество. Ако Министерски съвет иска да оздрави БДЖ той може да го направи с редица други инструменти. Концесия на летище София вероятно е необхоима с оглед на развитието, но дали трябва да използваме парите от летище София и да чакаме евентуално приходи, за да финансираме БДЖ, това вече е работа на Министерство на финансите”, убеден е Кръстев.

Помолен да коментира допуснатия пробив в сигурността на летище София, след като през февруари т.г след заповед на изпълнителния директор охраната е поверена на частно търговско дружество. Така е бил предоставен неограничен достъп до цялата информационна система на летището. Сега ДАНС и СЗ "Антикорупция" проверяват случая, Кристиан Кръстев заяви: „Малко е странно новия изпълнителен директор по време на служебния кабинет да смени директора по сигурността на летище София. Нямаше такива неща докато на поста беше Рапонджиев (Владимир Рапонджиев, бивш шеф на сигурността на летище София). Да си стегнат сигурността. В крайна сметка всичко е въпрос на правилен мениджмънт, на правилна организация на звеното по сигурността”.

Екс министър Кръстев заяви още, че Московски има опит и ще се справи със задачите си. „По-скоро ще бъде интересно с какъв екип ще се заобиколи. Пожелавам успех на ръководството на ведомството”, каза той.

Г-н Кръстев даде добра оценка за работата на Велик Занчев, който бе назначен от премиера Борисов за зам.-министър на транспорта. В управленската програма на правителството по отношение на железопътния транспорт се предвижда нужната за него инфраструктура да е „модерна, екологична, достъпна”, както и да се купят нови влакове.

Водещи новини

Още новини