21 проекта ще получат пари по новата програма на Министерството на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини. На официална церемония представителите на всички одобрени общини подписаха договорите си за предоставяне на финансовата помощ.
Такова публично-частно партньорство се прилага успешно в много други държави и отдавна имаше желание от страна на бизнеса за промяна в начина на изразходване на държавните средства за реклама на туристическите услуги, каза министърът на туризма Зарица Динкова:
"Смятам, че е един много добър пример за децентрализация - как точно да работят съвместно държавата, общините и бизнесът. С тази стъпка махнахме и посредниците от начина, по който се изразходват държавните средства за маркетинг и реклама. Това е в линия с препоръка номер 6 в доклада на Европейската комисия, годишния, за повече прозрачност и по-добра ефективност на начина, по който се изразходват тези държавни средства".
Кметът на община Девня Свилен Шитов посочи, че това е добра възможност за малките общини да се рекламират:
"На наша територия е един от малкото музеи на Балканския полуостров - става въпрос за Музея на мозайките. Надявам се, че чрез програмата и проекта, който сега подписахме, ще се популяризира. Проектът дава възможност за съвместна работа с туроператори. Основно се изразява в различни рекламни дейности".
Има интерес програмата да продължи и през следващата година като в нея се включат общини от вътрешността на страната. Вече темата се обсъжда с представителите на общините, каза министър Динкова:
"Искаме това да се случи ефективно, да са също така успешни пилотните проекти във вътрешността на страната. Затова не искаме да правим директно копиране на черноморската програма. Искаме да обсъдим по какъв начин най-добре бихме могли да пристъпим към реформата и във вътрешността".