Гаранционен фонд ще обезщетява пострадали от туроператори туристи

Novini.bg
share

Анализирани са модели от Германия, Великобритания, Дания, Полша. Изготвен е подробен доклад и са направени консултации с НАП и НСИ. Идеята е да предложим базисен модел с три стълба, който да е основата на този Туристически Гаранционен фонд. Това не е финален вариант. Свързано е с много промени в закони и редовен кабинет, но работната в туризма не трябва да се прекратява, а да върви. Имаме да удовлетворим исканията на три страни: държавата, бизнеса и потребителите, за да са сигурни, че когато са платили екскурзия, могат да пътуват. Това заяви на брифинг министърът на туризма Илин Димитров. 

Във ведомството бе представен идеен проект на първия по рода си задължителен Туристически Гаранционен фонд, който да обезщетява пътуващите в случаите на неизпълнение на поетите ангажименти от страна на туроператори и да обезпечава отговорността на туроператорите, в контекста на Директива (ЕС) 2015/2302 на Европейския парламент и на Съвета от 25 ноември 2015 г.

Нелоялните търговски практики обсъди министърът на туризма с представители на ОБТ

Целта е да бъдат създадени справедливи условия за бизнеса и на национално ниво да се реализира по-добра защита за крайните потребители на пакетни туристически услуги. В обхвата на Гаранционния фонд влизат потенциални възможности за обезщетение след отказ на резервации при пакетните пътувания, както и защита срещу несъстоятелност и неплатежоспособност на туроператорите.

Водещи новини

Още новини