-
29 ноември 2023 08:34
- 264
- 1
Когато планираме резервация за празниците, трябва много внимателно да огледаме всеки детайл в офертите и да проследим как той е пренесен в договора и във ваучерите, които ще ни бъдат издадени за предплатените услуги. Това каза по bTV радио създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова във връзка с резервациите за предстоящите 8 декември, Коледа и Нова година.
Тя припомни, че при ползване на услугите на туроператор е важно да проверим на сайта на Министерство на туризма дали е регистриран и дали има валидна застраховка „Професионална отговорност“, защото тя ще помогне на туристите да си решат много проблеми, включително при фалит на оператора. При директно запазване в мястото за настаняване също трябва да направим проверки – дали то е категоризирано, както какъв вид обект – хотел, семеен хотел, къща за гости и пр., с колко звезди и т.н.
Руменова обясни, че при предоставяне на некачествена туристическа услуга потребителят се обръща първо към търговеца, на когото е заплатил. Ако е ползвал агенция – към нея, ако директно е резервирал – към мястото за настаняване. „Моят съвет е следният: след като става дума за туристическа услуга, особено когато говорим за празниците, това са буквално един-два-три дни, в които ще бъдем там, първо да бъде използван телефонът, който е посочен за контакт, за да може по-бързо да се задвижи случаят и да се предприемат мерки за отстраняването на проблема. Но след това да се подаде и писмена жалба, защото само така ще има категорична следа, че е възникнал някакъв проблем, че ние сме реагирали, уведомили търговеца и съответно чакаме неговата реакция“, препоръча експертът. Тя добави, че търговецът няма право да забавя приемането на сигнала или да прави уговорки с клиента да подаде жалбата си, когато се завърне в дома си и посети офиса на агенцията. „Хората трябва да настояват тяхната рекламация да бъде приета незабавно. Защото има случаи в практиката, в които търговци се опитват да отлагат приемането на жалба, като ограничават начините, по които туристите могат да предявят своето оплакване. Казват например сега ще направим каквото можем, но в крайна сметка вие си подайте жалбата, когато се върнете.“, обясни още Габриела Руменова.
Тя даде съвети относно офертите за къщи за гости в платформи за безплатни обяви: „Има такива случаи, обикновено зад тях стоят лица, които искат да злоупотребят с доверието на потребителите и с желанието им да открият достъпно за тях място, където да посрещнат празниците със своите близки. Предлагат настаняване в такива къщи, но целта е изобщо такова настаняване да не се случи и в аванс, в много случаи на ръка да се вземат парите на хората и изобщо след това да не може да бъде осъществена връзка между потребителя и това лице, не бих го нарекла нито хотелиер, нито търговец. Всичко, което се случва на този принцип, е по-скоро в категорията измама. Трябва да се доверяваме само на лицензирани представители, на търговци, които могат да бъдат проверени в търговския регистър и на лица, които са поне туристически агенти, ако не туроператори.“, допълни Руменова.
Последвайте канала на
Свързани новини
Туроператорите няма да възстановят сумата на клиенти, решили да се откажат от пътуването си в Йордания или Египет
19 октомври 202308:38
Туроператор спаси 120 българи, изоставени в Сицилия
30 юли 202314:25
Гаранционен фонд ще обезщетява пострадали от туроператори туристи
28 март 202312:39
Туроператорите отчитат сериозен ръст при ранните записвания
12 март 202321:01
Фалира един от големите туроператори в България
25 август 202214:15
Министерството на туризма ще изплати над 9,5 млн. лева на туроператорите
17 август 202217:10
Изделията с индивидуални щампи не могат да бъдат върнати на търговеца
20 ноември 202413:43
TikTok, Snapchat и YouTube предоставят информация на ЕК как препоръчват съдържание
15 ноември 202410:49
LinkedIn обработва неправомерно лични данни с отметки и условия за мълчаливо съгласие
30 октомври 202411:07
Венци Стефанов с критика към националите, даде съвет на Илиан и посочи кой трябва да е Футболист на България
Поставят тревата на новия терен в Панчарево
Областният управител отговори на кмета на София за "Герена"
Гуардиола взе важното решение: остава в Манчестър Сити поне още една година
Здравко Попов преди битката му на Winbet Fight Night: Това е само началото!
Някои от играчите на Юнайтед определили Аморим като Моуриньо 2.0, той обяснил неуспеха на предшествениците му
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Богдан Богданов (ПП) за Борисов: Декларацията, с която се разграничава от Пеевски, не е подписана, чуваме оправданията му за осми път
20 ноември 202417:36
Делян Пеевски се срещна с част от синдикатите в МВР
20 ноември 202417:06
Костадинов: Изборът на председател на НС, който не е на ГЕРБ или ДПС, е една презастраховка
20 ноември 202417:18
Атанас Зафиров: Председател на НС не може да се избира с ултиматуми
20 ноември 202417:47
Киро Японеца се яви на разпит в СДВР
20 ноември 202416:23
Задържаха началника на отделението по неврология в болницата в Дулово
20 ноември 202416:15
Мъж намушка жена в Бургас
20 ноември 202417:02
Украинската армия за първи път удари с ракети Storm Shadow в Русия, поразена е база на севернокорейци
20 ноември 202417:07
Владимир Путин изчезна. Кремъл пуска "консерви" за руския лидер
20 ноември 202417:06
2023.11.29 | 11:17