BILLA България има дългосрочно партньорство с българските производители и ще продължава и занапред да ги подкрепя и да им осигурява възможност да развиват бизнеса си.
Това стана ясно на пресконференция, посветена на сътрудничеството на търговската верига с родни производители. На събитието веригата представи и новата си собствена марка „Българска ферма“, която гарантира на клиентите 100% българско месо с доказан произход. В събитието се включи и министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов, който приветства усилията на BILLA непрекъснато да увеличава броя на българските продукти в магазините. На пресконференцията присъстваха и представители на фирмите Бони Холдинг, Амета Холдинг (производителят на „Лудогорско пиле“) и Месокомбинат Свиленград, с които компанията си сътрудничи от години. Гостите на събитието имаха възможност да опитат специално приготвени от шеф Виктор Ангелов специалитети от българско месо и така да се убедят лично във високото му качество и уникален вкус.
„BILLA работи активно с български производители и им помага да развиват бизнеса си и да се позиционират на пазара. Така не само стимулираме родното производство, но отговаряме на все по-силното потребителско търсене на български стоки. Марката „Българска ферма“ е поредната стъпка, която правим, за да осигурим на клиентите качествени продукти с гарантиран произход“, коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.
„Благодаря на BILLA за това, че в тяхно лице срещаме ценен партньор в мисията ни да предоставяме качествени български продукти на потребителите. Поздравления за новата собствена марка „Българска ферма“, която допринася за увеличаването на дела на българско месо в търговската мрежа. Отчитаме положителни тенденции по отношение на тази категория – годишно у нас се произвеждат по 210 хиляди тона българско месо, като се очаква тази година количеството да е дори по-голямо“, заяви Румен Порожанов, министър на земеделието, храните и горите.
BILLA България работи по редица проекти, насочени към стимулирането на родното производство и към запознаването на потребителите с предимствата на българските продукти. През годините компанията е организирала изложения за представяне на традиционните сурово-сушени месни продукти и на млечните продукти по БДС. Търговската верига развива дългосрочно и инициативата си „BILLA Градини“, в рамките на която си партнира с над 30 родни земеделци, отглеждащи плодове и зеленчуци в повече от 150 градини в страната.
REWE International AG оперира с близо 2500 магазина в Австрия чрез търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG. Тя е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с хранителни и козметични продукти и е един от най-големите работодатели в страната, осигурявайки работа на 42 322 души. Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В Австрия REWE International AG притежава широка гама от добре познати собствени марки, като например Ja! Natürlich, clever, Wunderlinge, Dakommichher!, VegaVita, Chef Menü, Wegenstein и MY. Компанията оперира и в сферата на туризма чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN и Transair (MEKRUR IHr Urlaub, PENNYreisen and BILLA-Vorteilsreisen).
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG не само управлява своя бизнес в Австрия, но също така чрез марката BILLA REWE Group управлява супермаркет бизнеса си в 5 държави от Централна и Източна Европа: България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна. През 2017 г., в Австрия и в други страни REWE International AG е назначила 1213 души в около 4008 магазина, а генерираният оборот на компанията възлиза на 13,35 млрд. евро.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015 г. и 2016 г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018 г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Символ и най-добър пример за най-високо качество на българския пазар“, „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за хлебни изделия“, „Отдел за прясно месо“ и „Програма за лоялност“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в три поредни години (2016-2018) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“.
Веригата е представена в 38 града в страната със 122 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.
Платен материал