Медиите са публикували и излъчвали шест пъти повече положителни новини за Росен Плевнелиев по време на предизборната кампания, отколкото за опонентите му.
Това съобщи след направено проучване доц. д-р Орлин Спасов - изпълнителен директор на фондация “Медийна демокрация”, пише "Труд".
По време на изборите кандидатът на ГЕРБ е бил представян в положителна светлина три и половина пъти по-често в сравнение с претендента на БСП Ивайло Калфин.
Същевременно Меглена Кунева и Волен Сидеров са водачи в “негативно отношение”, смята доц. Спасов. Според него независимата кандидатка е бил третирана като “опасния трети”, а лидерът на “Атака” е бил “наказан от медиите и маргинализиран” като екстремен политик. Тодор Тодоров от “Медийна демокрация” определи телевизионната кампания като “несъбитийна, неутрална и скучна”, а политическата реторика - като “подменена с клишета”. Кремена Колева от същата фондация заяви, че лидерът на ДПС Ахмед Доган ще бъде запомнен от тези избори с метафората за целувката, която поиска от БСП.