Димитър Илиев обясни защо е напуснал Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата"

  • 15 юли 2022 10:48

  • 985
  • 0
Димитър Илиев обясни защо е напуснал Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата"
© БНТ
Слушай новината Слушай новината

"Напуснах поста на заместник-председател на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата", защото с моето присъствие в агенцията не мога да дам приноса, който искам. Аз отидох там, за да подобряваме резултата по пътищата, но във всяка една институция срещах голяма съпротива. В един момент се притесних, че ще взема да повярвам на тези хора, че няма как нещата да се променят", каза автомобилният експерт Димитър Илиев в ефира на БНТ.

Той посочи конкретни примери – молил се е да се сложи парче мантинела на участък на Околовръстното на София, след месец и половина сложили насип, молил се е да бъдат изправени пътни знаци на конкретни места, да бъдат измити светлоотразители по магистрални мантинели, но нищо не е било предприето.

Адв. Людмил Рангелов разкри защо делото срещу Семерджиев ще продължи с години

"В един момент реших, че ставам част от едно общо безхаберие и безотговорност, а това не мога да си го позволя. Ако в другите сектори проблемите се измерват в пропуснати ползи или загуба на пари, то тук ние броим жертвите. Аз ги преживявам лично", допълни Димитър Илиев.

"В институциите работят едни хора от повече от 10 години, които не искат по никакъв начин да им се разбутва кочинката. А когато шоуменът си изтегли министрите, се получи така, че съпротивата стана още по-ожесточена". 

"Вижте например магистрала Хемус – колко години се строи, колко време се прави нещо по нея. Тя е в окаяно състояние. Там, където е построена, е построена некачествено, да не говорим, че за нея се раздадоха едни пари в огромни количества, които бяха изтеглени в черни чували, от които никой не се интересува. Тук говорим за брутална корупция. Друг пример - ходих на една приемателна комисия на магистрала Струма. Там започва да се руши преди да е пуснато в употреба! А това са европейски пари, много милиони раздадени, а строителството е некачествено. Вижда се например новият мост – разцепен, тече вода, ръжда. Аз питам за тези неща хората от приемателната комисия, но всеки вдига рамене. Корупцията тук наистина убива". 

Проблемите са в МРРБ и Агенцията за пътна инфраструктура, които дефакто са собственик на тези пътища", заяви още Илиев. 

 

 

 

Росица Валентинова
985 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини