Научиха ли се търговците да продават, а потребителите да купуват

  • 19 февруари 2020 09:41

  • 927
  • 1
© Novini.bg

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов направи обзор на резултатите от контрола, който е извършен от Комисията през 2019 година.

Пред NOVINI.BG той обясни, че са извършени около 35 000 проверки, както по жалби на потребители и във връзка с кампании, според утвърдената програма.

Съставени са над 2000 акта и толкова наказателни постановления.

Това показва спад на нарушенията с около 6-7%. „Това е добър резултат и се показва, че има ефект от контрола“, заяви Маргаритов.

Той информира, че има спад и на жалбите от потребители.

По думите му най – масови оплаквания има от телекомуникационните компании. „В последните две години има обаче положителна тенденция на жалбите в този сектор“, обясни Маргаритов.

Увеличават се жалбите обаче във връзка с онлайн магазините, затова трябва да се обръща голямо внимание на правилата, които според него вече са много ясни. „Има още върху какво да се мисли“, обясни той, но според него изискванията един магазин да функционира законосъобразно са напълно достатъчни.

 

КЗП: Незаконното онлайн съдържание вече ще се трие, но винаги бъдете внимателни

 

На въпрос дали обаче потребителите са се научили да четат нужната информация, написана с малки буквички, Димитър Маргаритов отговори, че нелоялните търговски практики няма да изчезнат от пазара.

Относно периодът на големите намаления, в който сме сега, председателят на КЗП обясни, че това е времето, в което търговците могат лесно да заблудят потребителите.

„Точно това е периодът, в който може да се разкрие има ли нелоялна практика“, съобщи още той.

Във връзка със сферата на туризма и има ли много нарушения там, Димитър Маргаритов съобщи, че колкото и да е странно, там са само 5% нарушенията. „Над 7000 проверки са извършени през зимния и летния сезон за периода 2029 година“, информира той и обясни, че има и обекти, които са затворени.

Маргаритов сподели пред NOVINI.BG една от интересните жалби, подадена в КЗП. Тя е във връзка с кампанията за „Черния петък“. Потребител е сигнализирал, че е искал да си закупи телевизор, но в първите 60 секунди от старта на кампанията, когато е поискал да го направи, се оказало, че вече нямало бройки на такива цени. Според жалбата му, търговецът най – вероятно не е заредил достатъчно бройки. "Но се оказа при проверката на КЗП, че в рамките на тези 60 секунди са направени изключително много поръчки", разказа председателят на Комисията.

 

За това каква е динамиката в онлайн търговията, може да научите от интервюто на Димитър Маргаритов пред NOVINI.BG  ТУК.

 

Последвайте канала на

Novini.bg
927 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Търговец

2020.02.19 | 10:00

1

Няма как търговците да се научат, просто защото не искат. Целта на българския търговец не е бизнеса, а далаверата, келепира. Затова и качеството на предлаганите стоки е такова. Почти всичи купуват евтини боклуци и ги продават за маркови.

Добави коментар

Водещи новини