-
15 януари 2020 13:47
- 5514
- 8
България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него. Решението не го стопира, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция.
Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт.
Това съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".
Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.
Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения. За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.
По поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ през декември м. г. Изследователски център „Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните „участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ „Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие. 13% споделят мнението, че АМ „Струма“ не трябва да се довършва, защото минава през защитени територии. Едва 5% от анкетираните са на мнение, че автомагистралата трябва да се довърши по друг маршрут, дори това да е по-скъпо и за строителството и за поддържането ѝ след това.
Последвайте канала на
Свързани новини
Тежкият трафик ще донесе големи приходи на АПИ
12 януари 202014:19
АПИ: Шофьорите да се движат с повишено внимание в тунел "Железница"
09 януари 202010:59
АПИ с данни за пътуващите
04 януари 202019:56
АПИ с призив към всички шофьори
03 януари 202016:11
АПИ предупреждава за ограничение на движението по АМ "Хемус"
28 декември 201907:50
АПИ с предупреждение и призив към всички шофьори
23 декември 201916:51
Бернската конвенция реши да не отваря досие за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле
03 декември 202117:35
Търсят се млади приключенци за екомисия в Никарагуа
07 юни 202111:47
ВАС сезира КС за текст от Закона за биологичното разнообразие
11 декември 202013:32
Официално: Пирин има нови собственици
Марек - Септември (съставите)
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Балъков: Имам доста богат опит в подобни ситуации! Надявам се на подкрепа от феновете
Фейенорд и Ливърпул ще се договорят за Слот в следващите 48 часа
"Контра": Ще преодолее ли Арсенал най-тежкото препятствие по пътя към мечтаната титла
Коментари 8
Добави2020.01.15 | 23:08
Bravo Boiko! Nai setne razbra kolko e neblagodaren nashego brata Balgarina! Ti mu stroish, toi te pliuva!
A taka, neka BSP i DPS da ia dostroiat, nali se gotviat da upravliavat!
Neka da vidime kak i kolko kacestveno BSP stroi!
Neka EC im otpusne na tiah miliardite, koito se gotviat da pliackosat!
2020.01.15 | 16:26
В проекта,"ГРАФИЦИТЕ и СУМИТЕ били НЕОБМИСЛЕНИ или СГРЕШЕНИ"?! Българиоооооооооооооооооооооооооо!!! НАРОДЕ????
2020.01.15 | 16:25
Варианта ,който остана е най скъп за подръжка.Десетки мостове и тунели.На върха на планината.Зимата вечно ще е затворено или кризисно.Ще стане като Витиня вечно някой мост или тунел в ремонт.
2020.01.15 | 16:14
А,да ли това е ИСТИНСКАТА ПРИЧИНА?????????????????????????????????
2020.01.15 | 16:09
Парите за изядени и откраднати. Сериозно ли вярва някой , че тия катили от Герб са се загрижили за екосистемата . Източиха всичко и остана само да емитират дългове през няколко месеца , да бавят изкуствено фалита на държавата.
2020.01.15 | 15:21
ЩОМ СЕ ПОЯВИ ПРОЕКТ ЗА НОВА СКИ ПИСТА ИЛИ АВТОМОБИЛЕН ПЪТ ЕКОЛОЗИТЕ ВЕДНАГА СЕ ПОЯВЯВАТ,А КАТО СЕ ГОРЯТ ХИЛЯДИ ТОНОВЕ БОКЛУК ОТ ИТАЛИЯ ВСИЧКИ МЪЛЧАТ!
2020.01.15 | 15:02
Това е положението... България клекна пред Зеления натиск от Запад... На тях им е лесно, нямат природа - имат индустрия, а за нас имате природа, следователно - без индустрия и магистрали..
Добави коментар
Водещи новини
Енергийният министър заминава за Турция, за да оправи неразбориите с договора с „Боташ“
26 април 202416:28
Акад. Денков: ЦИК "подготвя почвата" за провал на машинното гласуване
26 април 202416:15
Главчев: Можеш да излъжеш много хора за кратко време, малко хора – за дълго, но всички завинаги – няма как
26 април 202413:15
Петков отвърна на Пеевски: Не би посмял да ми каже тези неща, ако бяхме само двамата
26 април 202412:33
Безплатна имунизация срещу коклюш за бременните между 27-ма и 36-та гестационна седмица
26 април 202413:49
Извънредно заседание на парламента във вторник
26 април 202414:11
Водещите новини! Увеличението на пенсиите изпревари ръста на заплатите. Кирил Петков: Пеевски е голям и хлъзгав камък на врата на Борисов (и още…)
26 април 202413:37
Готви ли се Русия за лятна офанзива в Украйна?
26 април 202415:21
Порноактриса излезе от 3-месечна кома, но лекарите не са обнадеждени за възстановяването ѝ
26 април 202416:15
2022.01.04 | 22:22