-
31 декември 2019 10:54
- 296
- 0
"По-големият поток от клиенти в магазините през този период може да стане причина за разместване на стоките и объркване за характеристиките и цените им или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта. Затова трябва да бъдем внимателни, когато четем информацията и избираме своите покупки."
Това каза по телевизия „Европа“ Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите.
Добре е да премислим и офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция, тъй като са със скоро изтичащ срок на годност. Важно е при вземането на решение за покупка да не се подвеждаме по намалената цена, а да преценим дали ще можем да ги употребим, докато още са годни за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците, съобщиха от пресцентъра на КЗП.
Трябва да се внимава и при покупките от електронни магазини, особено в случаите, в които държим стоките да пристигнат при нас до определена дата.
„Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев. Затова той предупреди преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.
В студиото на „Европа сутрин“ Константин Арабаджиев посочи още, че най-честите оплаквания от отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки.
„Нашите екипи се опитват максимално бързо да реагират на сигналите, които получаваме. На горещия телефон на потребителя 0700 111 22 даваме и консултации“, каза Арабаджиев.
„Имаме и телефон за търговците - *2211. Според статистиката, с която разполагаме, 70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство. Целта е с тази гореща линия и с обученията, които осъществяваме в цялата страна, да се повиши информираността им за техните задължения по съществуващата нормативна уредба, което пък да доведе до намаляване броя на жалбите на потребителите“, добави той.
На финала на разговора Арабаджиев припомни, че при проблеми със самолетни полети пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.
Последвайте канала на
Свързани новини
Много голове и големи изненади в Шампионската лига
Милан също разби Реал Мадрид на “Бернабеу”
Чаби Алонсо не успя да спре перфектния ход на Ливърпул в ШЛ, Диас с хеттрик срещу Байер
Спортинг шокира Ман Сити в изпращането на Аморим
Ювентус изпусна Лил и си тръгна само с точка от Франция
Илиан Илиев обяви списъка с национали - Дюлгеров отпадна, но дебютант попадна в него
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Божидар Божанов: ГЕРБ само се карат от екрана и не инициират разговори
05 ноември 202420:50
Местните структури на "ДПС-Ново начало" към Кирил Петков: Ние не сме фантоми! Готови сме да дойдем в София, за да ни видите
05 ноември 202421:59
Елена Йончева за санитарния кордон около Пеевски: Да не взривим България
05 ноември 202419:29
РИК - Бургас: Технически проблем е причина за липсата на видеонаблюдение в изборна секция в с. Проход
05 ноември 202422:27
Протест "#Кой прегрупира главните прокурори" пред Съдебната палата
05 ноември 202419:08
Затворник избяга от болницата "Св. Георги" в Пловдив, издирват го
05 ноември 202421:50
Джорджия съобщи за руски бомбени заплахи към няколко изборни секции
05 ноември 202422:12
Изборите в САЩ: Харис срещу Тръмп
05 ноември 202421:05
Нетаняху отстрани от длъжност министъра на отбраната Йоав Галант
05 ноември 202420:46