-
31 декември 2019 10:54
- 287
- 0
"По-големият поток от клиенти в магазините през този период може да стане причина за разместване на стоките и объркване за характеристиките и цените им или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта. Затова трябва да бъдем внимателни, когато четем информацията и избираме своите покупки."
Това каза по телевизия „Европа“ Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите.
Добре е да премислим и офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция, тъй като са със скоро изтичащ срок на годност. Важно е при вземането на решение за покупка да не се подвеждаме по намалената цена, а да преценим дали ще можем да ги употребим, докато още са годни за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците, съобщиха от пресцентъра на КЗП.
Трябва да се внимава и при покупките от електронни магазини, особено в случаите, в които държим стоките да пристигнат при нас до определена дата.
„Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев. Затова той предупреди преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.
В студиото на „Европа сутрин“ Константин Арабаджиев посочи още, че най-честите оплаквания от отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки.
„Нашите екипи се опитват максимално бързо да реагират на сигналите, които получаваме. На горещия телефон на потребителя 0700 111 22 даваме и консултации“, каза Арабаджиев.
„Имаме и телефон за търговците - *2211. Според статистиката, с която разполагаме, 70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство. Целта е с тази гореща линия и с обученията, които осъществяваме в цялата страна, да се повиши информираността им за техните задължения по съществуващата нормативна уредба, което пък да доведе до намаляване броя на жалбите на потребителите“, добави той.
На финала на разговора Арабаджиев припомни, че при проблеми със самолетни полети пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.
Последвайте канала на
Свързани новини
Сираков: Опитаха да потъпкат достойнството на Левски! Вярват, че ще останат безнаказани
Ботев (Враца) 0:0 Хебър
Каранга излита от Борисовата градина
Етър и Локомотив (София) не се победиха в мач с три червени картона
Бленджини: Основната ни цел е да започнем да се изкачваме в световната ранглиста
Балкан и Черноморец продължават надлъгването, страхотна атмосфера в Ботевград
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Премиерът Главчев увери: 11% ще е увеличението на пенсиите
13 май 202418:29
Борисов: Дано колегите от ПП-ДБ и ДПС се вразумят, защото държава чака стабилност и сигурност
13 май 202418:26
Асен Василев: Преди три дни се опитаха да откраднат едни 8 лв. от всеки пенсионер и да си ги сложат в джоба
13 май 202418:56
Деница Сачева отговори на Асен Василев за пенсиите: Лъжа!
13 май 202418:21
Кметът на Дупница е привлечен като обвиняем заради заплаха
13 май 202418:01
985 случая на коклюш са регистрирани в страната, 57 от хоспитализираните са на възраст под година
13 май 202417:44
Велизар Шаламанов: Смените, които прави Путин, не са добри новини за Украйна, защото са верни решения
13 май 202417:26
Бъдещият руски военен министър е получавал пари от САЩ
13 май 202418:38
Водещите новини! Тежки инциденти и криминални новини в България. Швеция заговори за разполагане на ядрено оръжие и война (и още…)
13 май 202419:00