Бизнесът недоволен от предизборните кампании

  • 07 май 2013 12:20

  • 1308
  • 2
Бизнесът недоволен от предизборните кампании
©

По-голямата част от членовете на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) не виждат в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите. Това показват резултатите от проведено от БТПП анкетно допитване в периода 25 - 26 април 2013 г. сред членовете на палатата във връзка с предизборната кампания и обявените ангажименти, съобщиха от палатата. 53% от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.

По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.

Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ефектите преди всичко ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73%) и ръст на безработицата (според 48%). Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.

Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).

Фирмите определят като вредни за бизнеса следните идеи, разпространявани в предизборната кампания:
- Диференциран подоходен данък за физическите лица и увеличение на данъците;
- Общите обещания, без конкретни начини за реализация, без информация от къде ще се осигури финансирането им;
- Идеите за национализация;
- Обещанията за бърз растеж на доходите (например: минимална заплата от 1000 лв.), които при нисък икономически ръст няма как да се изпълнят.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1308 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
x

2013.05.08 | 01:36

2
Бизнеса кога ли пък е бил доволен.Ако може да не плаща данъци и да си плащаме за да им работим.Пример шибаният Барак Обама предлага от 2015 г. почасовата ставка да стане 9 $ и ще го въведе този законопроект.Там наистина има бизнес и не се оплакват,а се съобразяват.
Васко

2013.05.08 | 01:33

1
Не виждам да има предизборна кампания! Има само плакакти по улиците и неистови компромати! Всички обещават работни места - 200-250 хиляди.Никой не казва кой ще ги създаде? Може би държавата ще наеме още хора в административния апарат или в БДЖ. Само те останаха държавни.

Добави коментар

Водещи новини