Министерството на туризма открива информационен телефон за туроператорите и туристическите агенти

  • 01 февруари 2021 16:59

  • 170
  • 0
Министерството на туризма открива информационен телефон за туроператорите и туристическите агенти
13 93дни
© Министерство на туризма

Министерството на туризма открива информационна телефонна линия, на която туроператорите и туристическите агенти могат да задават своите въпроси относно следните схеми за финансиране, прилагани от ведомството.

1. Процедура BG16RFOP002-2.092 „Подкрепа на предприятия, регистрирани по Закона за туризма като туроператор или туристически агент, за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“ на стойност 10 млн. лв., финансирани по линия на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014 -2020 г.

Близо 3,5 млн. лв. от националния бюджет са изплатени на 20 туроператори

2. Схема за предоставяне на безвъзмездни средства на лица, извършващи туроператорска и туристическа агентска дейност, за компенсиране на загуби в резултат на епидемичния взрив от COVID-19 на стойност 51 млн. лв., финансирана от държавния бюджет на Република България.

На телефонен номер +359882291113, от понеделник до петък, в рамките на работното време (от 9.00 до 17.30 часа), информация можете да получите от експерт от Министерството на туризма. Същият ще регистрира обаждането Ви и ще Ви окаже съдействие по определен въпрос или проблем във връзка с тематиката на схемите за финансиране, посочени по-горе. При невъзможност за реагиране на момента, лицето ще има ангажимент да предаде в спешен порядък Вашето съобщение на съответния експерт, релевантен на темата.

Николова се срещна с представители на туроператорски и турагентски организации

Причина да бъде открита телефонната линия са зачестилите запитвания относно посочените схеми за кандидатстване – документи, процедури за кандидатстване и отчитане, финансиране и др., съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

Малко по-късно от Министерството на туризма публикуваха и „Насоки за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездни средства на лица, извършващи туроператорска и туристическа агентска дейност, за компенсиране на загуби в резултат на епидемичния взрив от COVID-19“.

Мярката представлява държавна помощ под формата на преки безвъзмездни средства, с общ прогнозен бюджет от 51 милиона лева, които ще бъдат предоставяни на лица, извършващи туроператорска и туристическа агентска дейност съгласно чл.26а от Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците.

Размерът на еднократно предоставяните безвъзмездни средства е 4 на сто от оборота им без ДДС през 2019 г., оповестен във финансовия отчет съгласно Закона за счетоводството, като предоставената помощ е за компенсиране на загуби на туроператорите и туристическите агенти за периода от 01.03.2020 г. до 31.12.2020 г. Помощта трябва да се използва приоритетно за възстановяване на суми на пътници, чиито пакети са анулирани поради COVID-19 за същия период.

Допустими кандидати са предприятия, опериращи като туроператори или туристически агенти, регистрирани в съответствие с Раздел I, Глава седма от Закона за туризма и вписани в Националния туристически регистър, които към момента на подаване на заявлението за помощта имат сключена валидна застраховка „Отговорност на туроператора” в съответствие с чл.97 от Закона за туризма.

Тази мярка е част от цялостен пакет от мерки и има за цел да противодейства на недостига на ликвидност, пред който са изправени предприятията поради COVID-19.

Администратор на мярката е Министерство на туризма. Подаването на заявленията за държавна помощ се извършва по електронен път чрез попълване на уеб базиран формуляр за кандидатстване и придружителните документи чрез Системата за управление на националните инвестиции (СУНИ), чрез модула „Е-кандидатстване“, на следния интернет адрес: https://enims.egov.bg .

Ръководството за работа със системата СУНИ е достъпно на следния адрес: https://enims.egov.bg/. Ще се прилага схема за предоставяне на финансова помощ с един краен срок за кандидатстване.

С оглед своевременно изплащане на помощта за приоритетно компенсиране на разходи, произтичащи от отказали се от ваучери клиенти, както и за покриване на извършените през периода разходи за основната дейност, се препоръчва заявленията да бъдат подавани в рамките на 14 дни от датата на отваряне на процедурата.

В рамките на тази схема кандидатите могат да подадат само едно заявление за подкрепа. В случай че един кандидат е подал повече от едно заявление за подкрепа, се разглежда само първото постъпило заявление.

Пълният пакет с документи можете да намерите на следния линк.

Последвайте канала на

Novini.bg
170 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини