В последните месеци правителството полага усилия в провеждането на административна реформа, като целта й е граждани и бизнес да бъдат максимално улеснени при работата си с държавните институции.
На фона на всичко това читатели сигнализираха на редакционната поща на Novini.bg за проблем с РЗОК-Ловеч. Става въпрос за издаването на Европейска здравноосигурителна карта (ЕЗОК). ЕЗОК е напълно безплатна и е документ, въз основа на който при престоя си в друга държава членка на ЕС здравноосигурените лица могат да ползват спешна и неотложна здравна (медицинска и дентална) помощ - според законодателството на съответната държава на престоя. Издаването на ЕЗОК става чрез подаване на заявление в клоновете на една от големите банки у нас, без значение от моментното местожителство. Точно тук възниква проблема с РЗОК-Ловеч.
Нашите читатели са попълнили необходимите заявления в клон на банката в София. Там обаче им е било обяснено, че единствено РЗОК-Ловеч отказва да издава ЕЗОК по този начин и държи заявленията да бъдат подадени задължително и единствено от клон на банката в Ловеч, което противоречи на всички нормативни документи и практики на НЗОК.
След като подадохме сигнал за поредната административна тежест, от НЗОК се свързаха с редакцията ни и заявиха, че по случая е започната проверка. "Установихме, че наистина има проблем. Работим по случая и се надяваме в най-кратки срокове той да бъде отстранен", казаха още от касата.
С нас се свърза и директорът на РЗОК-Ловеч д-р Антонио Маринов, който също потвърди, че се работи по отстраняването на проблема. "Наясно сме с този неприятен момент в нашата работа. Разпоредил съм вътрешна проверка, която действително показа пропуск. Взети са всички мерки тази нередност да бъде премахната в най-кратки срокове. След като приключи проверката, ще ви информирам допълнително за случая", обеща д-р Маринов.