Операторите на петролни танкери масово купуват кораби, които могат да превозват товари при много ниски температури, информира Блумбърг, цитирана от БТА. От май до август са закупени употребявани танкери от т.нар "леден клас" за около 1 милиард долара, по данни на британския корабен агент "Гибсън шипброкърс" (E.A. Gibson Shipbrokers).
Това е с около пет пъти по-голяма сума, отколкото е платена за танкери от този клас през периода май-август 2021 г. Подобно развитие може да помогне на Русия да се справи със заплахата от недостиг на достатъчно кораби, които да превозват петрола ѝ през зимата, отбелязва Блумбърг.
Санкциите на Европейския съюз, наложени на Русия поради инвазията ѝ в Украйна, предвиждат в края на годината да бъде забранен вносът на руски петрол по море. Това означава, че танкерите на тези, които ще продължат да търгуват с руски петрол, ще трябва да го товарят от пристанища, които са разположени далеко от Балтийско море, където са някои от основните руски петролни терминали.
"Компаниите, които възнамеряват да продължат износа на руски петрол през тази зима, ще се нуждаят от кораби от "ледения клас", отбелязва Ричард Матюс, ръководител на изследователското звено в "Гибсън шипброкърс". Той уточнява, че от май до август тази година са осъществени сделки за 42 употребявани танкера тип "леден клас". "Купувачите им са предимно китайски и турски компании и фирми от Обединените арабски емирства", посочва още Матюс.
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?