Равнището на водите на река Рейн в Германия спадна отново заради сухото време през уикенда и възпрепятства движението на товарните плавателни съдовете, които бяха принудени да плават само частично натоварени, съобщиха брокери и търговци на стоки, цитирани от Ройтерс.
Плитките води създават проблеми за корабоплаването по целия германски участък на реката. Рейн е една от основните артерии за превоз на стоки от промишлените райони на Германия към пристанищата на Северно море, откъдето после те се изнасят за целия свят.
Товарното корабоплаване по реката не е преустановено, но на моменти съдовете са принудени да отплават почти празни. Прогнозите са сухото и горещо време да се задържи и през тази седмица и не се очертава скоро ситуацията да се подобри.
Ниските нива на Рейн ще се отразят и на производителността през следващия месец на две от най-големите въглищни електроцентрали в Германия. Химическият гигант БАСФ (BASF) заяви в петък, че не изключва намаляване на производството, ако ниските речни нива застрашат логистиката.
Високите цени на товарните превози в последно време останаха непроменени и през днешния ден, съобщиха брокери от сферата на корабоплаването. Цената на спотовия пазар за наемане на шлеп за превоз на течни товари от Ротердам до Карлсруе е непроменена на равнище от около 94 евро на тон, но е значително по-висока в сравнение с времето отпреди да падне нивото на Рейн, когато беше едва около 20 евро, посочват брокерите.
Когато равнището на водите на Рейн е ниско, властите не затварят реката за корабоплаване, а оставят на компаниите оператори на съдовете сами да преценят кога да ги спрат. Реката е важен воден път за превоз на стоки, като зърнени култури, химикали, минерали, въглища и петролни продукти, включително мазут за отопление.
През 2018 г. германските компании изпитаха логистични и производствени проблеми, след като сушата и горещата вълна тогава доведоха до необичаен спад на нивото на Рейн.