Случвало се е на всички. Примамени от рекламата, отиваме в близкото заведение за бързо хранене и поръчваме бургер.
Но отваряйки плика, оставаме разочаровани. Няма и следа от пухкавото хлебче, сочната пържола и червения домат, а киселите краставички са някаква илюзия.
И тук идва лошата новина. Ако искате да ядете същия този бургер (палачинки, пилешко крилце или поничка) от рекламите, трябва да се примирите с мисълта, че ще се храните с добавка на малко лак за обувки или моторно масло в храната си...
Защото точно това са част от триковете, за да изглежда храната толкова съблазнителна на бордове и флайери.
Бургерите са полусготвени
Чудите ли се защо този бургер, представен в менюто, изглежда като четвърт килограм в реалния живот? Защото той е полусготвен.
Хранителните фотографи прибягват до това, за да изглежда той по-сочен и апетитен. Реално, след като се сготви, ще има доста „по-свит“ вид.
Грил линиите се слагат, след като се сготви месото
Вашето месо на барбекюто никога няма да добие този перфектен външен вид от опаковката или рекламата. Просто защото това не са реалните следи от грил ребрата, а се добавят после.
Как става – или като се нагреят метални шишчета и се сложат на изпеченото месо, или дори като се рисуват с боя или със спирала.
И се третира с лак за обувки
А, и няма да е толкова лъскаво. Защото надали пръскате месото с лак за обувки. Но фотографите го правят, за да изглежда по-сочно.
Целия текст можете да прочетете тук.