Борис Бонев предлага общината да поиска трите паркинга около НДК

Bulphoto (архив)
share

Столична община да придобие трите паркинга под НДК, които са публична-държавна собственост. Това предлага с доклад общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев.  

В рамите на строителството на НДК, са изградени най-малко три подземни паркинга. Всеки с различен статут: паркинг 1 е на бул. "Фр. Нансен" с площ 6567 кв. м., който е частна собственост. Паркинг 2 е на бул. "Витоша" и е публична-държавна собственост. Паркинг 3 е на бул. "Пенчо Славейков" с обща площ 2714 кв. м., който е публична държавна собственост.

Ако общината ги придобие ще бъде длъжна да ги ремонтира, като те ще могат да се използват само за паркинги. "Предлагаме част от паркоместата да бъдат резервирани само за живущи, т.е. притежатели на винетен стикер за съответната подзона, но това ще бъде предмет на отделен анализ, доклад и регламент при успешното осъществяване на прехвърлянето на собствеността", пише Бонев.

Спаси София предлага нова трамвайна линия 15, намаляват интервалите по бул. Цар Борис III

"Предвид характера на историческата част на центъра, архитектурната защита, гарантирана сос закон, градоустройствените особености на зоната, липсата на незастроени общински пространства, како и наличието на археология, изборът на локации за изграждане на нови етажни гаражи, особено подземни такива, е силно ограничен", пише Бонев.

И припомня, че след внимателен анализ и проучване стана ясно, че потенциалните локации са няколко, но в периферията на историческия градски център: подземен паркинг под пл. "Възраждане", етажен гараж до метростанция "Медицинска академия", до Националния стадион Васил Левски и под бул. "Кн. Мария Луиза" - северно от пл. Лъвов мост. "Всички те са на проучвателен eтaп и предстои дълъг процес по проектиране, избор на изпълнител, осигуряване на финансиране, кaктo и време и сложен строителен процес в зона на гъсто застрояване", пише още Бонев. 

Припомня и, че цената  за паркиране в синята зона не е променяна от въвеждането й през 2012 г., а около НДК има сериозно натоварване от прииждащ трафик, включително и в неделните дни. В режим "Служебен абонамент" местата не са достатъчно ограничени, а редица държавни институции заобикалят правилата и узурпират части от общинската публична инфраструктура без да имат право на това. Всички тези фактори правят паркирането в центъра затруднено, особено за живущите в зоната", пише още Бонев.

Официалните данни на ЦГМ за запълняемост на трите подзони, които тангират НДК (подзони 2, 3 и 10) показват, че проблемите с паркирането заради недостатъчния брой паркоместа, многото издадени винетни стикери и служебни абонаменти, са именно там. "Трябва да се има предвид, че самият Национален дворец на културата ежедневно привлича хиляди посетители поради разнообразния календар от събития, с което допълнително се натоварва транспортната инфраструктура", пише още Бонев.

Въпреки острият дефицит на места за паркиране, особено в тази част на центъра, кaкmo e видно от данните представени по-горе, два от подземните паркинги не се използват. Този с вход-изход откъм бул. "Витоша" (Паркинг 2) се ползва само наем за печатница. Паркинг 3, с вход-изход откъм бул. "Пенчо Славейков" пък от години е зamвopен.

"Считаме, че използването на наличното ценно пространство в центъра на София е далеч от оптималното и не служи нито на обществения интерес, нито допринася за подобряване на транспорта в столицата. Трите съоръжения са изградени с цел да бъдат ключова част от транспортната инфраструктура на града, но не се използват кamo maкивa", пише още Бонев. 

Водещи новини

Още новини